Η ισχυρή δυναμική των super tankers, μέσα στο 2023, συνεχίστηκε και τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου. Η αύξηση της ζήτησης χωρητικότητας και η πτωτική τάση στην προσφορά δημιουργούν περαιτέρω αισιοδοξία.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Signal Ocean, συνολικά τους δύο πρώτους μήνες του έτους παρατηρήθηκε μια εκπληκτική αύξηση της ζήτησης για VLCCs σε τόνους/ημέρα, που συνάδει και με τα ισχυρότερα οικονομικά σημάδια στην Κίνα και τις προσδοκίες για μια ανοδική τάση φέτος στις εισαγωγές πετρελαίου από τη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου.
Χαρακτηριστικό της ανόδου της αγοράς των VLCCs είναι και η μέση ταχύτητα, η οποία ξεπερνά τώρα τους 12 κόμβους την ώρα, αλλά και τα μέσα επίπεδα των δύο τελευταίων ετών.
Μεταφορές αργού
Το κλίμα για τις τιμές των ναύλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου βελτιώθηκε τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, με σταθερή αύξηση στα VLCCs και aframaxes, αναφέρει χαρακτηριστικά η Signal.
Οι ναύλοι των VLCCs στις διαδρομές AG-FE διαμορφώθηκαν σε 72 WS, σχεδόν 27 μονάδες υψηλότερα απ’ ό,τι στο τέλος της δεύτερης εβδομάδας.
Οι τιμές των ναύλων στα suezmaxes από τη Δυτική Αφρική προς την ηπειρωτική Ευρώπη βρίσκονται τώρα στους 135 WS, σχεδόν 20 μονάδες υψηλότερα απ’ ό,τι πριν από δύο εβδομάδες και σχεδόν 36 μονάδες υψηλότερα απ’ ό,τι νωρίτερα φέτος.
Τέλος, οι ναύλοι στα aframaxes στη Μεσόγειο ξεπέρασαν τους 190 WS, 14 μονάδες υψηλότερα από την 7η εβδομάδα του έτους.
Η προσφορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά στα τμήματα suezmaxes και aframaxes, ενώ ο αριθμός των πλοίων στο τμήμα VLCC εξακολουθεί να είναι κάτω από τον ετήσιο μέσο όρο. Ειδικότερα, στις βασικές αγορές των VLCCs ο αριθμός των πλοίων είναι τώρα περίπου 60, 17 λιγότερα από τον ετήσιο μέσο όρο.
Για τα suezmaxes ο αριθμός των πλοίων ανέρχεται πλέον σε 71, 28 περισσότερα από την προηγούμενη εβδομάδα.
Για τα aframaxes επίσης ο αριθμός των πλοίων είναι τώρα 44, δηλαδή 7 πάνω από τον ετήσιο μέσο όρο.
Για τα LR2 ο αριθμός των πλοίων διατηρήθηκε σε επίπεδο γύρω στα 11, με αυξητική τάση τις επόμενες ημέρες του Μαρτίου, αλλά εξακολουθεί να μην υπερβαίνει τον ετήσιο μέσο όρο των 13.
Για τα MR1 ο αριθμός μειώθηκε σε 39, 12 λιγότερα από την προηγούμενη εβδομάδα και τέσσερα πάνω από τον ετήσιο μέσο όρο.
Προϊόντα πετρελαίου
Οι ναύλοι για τα LR2 στον Περσικό αυξήθηκαν σε 195 WS, 20 μονάδες υψηλότερα απ’ ό,τι πριν από δύο εβδομάδες.
Οι ναύλοι LR1 MEG προς Ιαπωνία σημείωσαν ασθενέστερη τάση, πέφτοντας κάτω από 190 WS τις δύο πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου.
Οι ναύλοι panamaxes από CaribtoUSG αυξήθηκαν σταθερά τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου σε περίπου 338 WS, με τάση να συνεχίσουν να αυξάνονται μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Οι τιμές των MR1 από Αλγερία προς Μεσόγειο βρίσκονται τώρα στους 180 WS, 30 μονάδες χαμηλότερα απ’ ό,τι στο τέλος Φεβρουαρίου.
Οι τιμές MR1 Baltic-to-Cont βρίσκονται τώρα στους 173 WS και έχουν πέσει σε επίπεδα παρόμοια με τα μέσα Φεβρουαρίου.
Οι τιμές MR2 Cont προς ΗΠΑ βρίσκονται τώρα στους 195 WS, υποδηλώνοντας ισχυρότερη δυναμική τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, μετά από μια πτώση γύρω στους 160 WS τις προηγούμενες ημέρες.