Skip to main content

Ψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

ΥΝΑΝΠ

Πλακιωτάκης: Ο νέος Κώδικας, ο οποίος άλλαξε μετά από 65 χρόνια, φέρνει το ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας στον 21ο αιώνα.

Ψηφίστηκε την Παρασκευή από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, να εκφράζει την πλήρη ικανοποίησή του, τονίζοντας ότι «ο νέος Κώδικας, ο οποίος άλλαξε μετά από 65 χρόνια, φέρνει το ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας στον 21ο αιώνα».

Όπως επισήμανε ο κ. Πλακιωτάκης, ο νέος αυτός Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου «είναι αντάξιος της δυναμικής της ναυτιλίας των Ελλήνων και δημιουργεί αν όχι το πλέον πρωτοποριακό πλαίσιο λειτουργίας μιας σύνθετης και ιδιαίτερης βιομηχανίας όπως η ναυτιλία, σίγουρα ένα από τα πλέον σύγχρονα παγκοσμίως».

O υπουργός Ναυτιλίας ευχαρίστησε από το βήμα της Βουλής την κ. Λία Αθανασίου, καθηγήτρια Νομικής, πρόεδρο της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής, καθώς και όλα τα μέλη της Επιτροπής, που εργάστηκαν άνευ οποιασδήποτε αμοιβής, κάτω από δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας και παρέδωσαν τελικά ένα νομικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλίας το οποίο ενσωματώνει κάθε πτυχή της σύγχρονης ναυτιλιακής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, μεταξύ των μεταρρυθμιστικών αξόνων του νέου ΚΙΝΔ δίνεται ξεχωριστή βαρύτητα στη θέση του ναυτικού όπου με το νέο πλαίσιο, διασφαλίζονται και προστατεύονται τα δικαιώματά του. Επιτυγχάνεται ο αναγκαίος διεθνής προσανατολισμός της εθνικής ναυτικής νομοθεσίας, ενισχύοντας την  διαφάνεια των βασικών δικαιοπραξιών που αφορούν το νομικό καθεστώς των πλοίων και την εκμετάλλευσή τους. Ρυθμίζοντας οι σύγχρονες μορφές ναυτιλιακής δραστηριότητας που αγνοούνταν παντελώς από τον ισχύοντα ΚΙΝΔ (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων), ενώ αναμορφώνονται υφιστάμενες ρυθμίσεις   που αποδείχθηκαν στην πράξη ατελείς, μη επαρκείς ή παρωχημένες (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα καθεστώτα της θαλάσσιας ασφάλισης και της ναύλωσης πλοίων).

Επίσης καθίστάται το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο ελκυστικότερο και φιλικότερο προς τους συναλλασσόμενους, ώστε να επιλέγεται συχνότερα ως εφαρμοστέο από τα συμβαλλόμενα μέρη και να συμβάλει, στο μέτρο που του αναλογεί, στην ενδυνάμωση της ελληνικής σημαίας.