Καρπούς αποδίδουν οι μακροχρόνιες ναυλώσεις που εξασφάλισε τα προηγούμενα χρόνια η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, καθώς τα έσοδα ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια το 2022.
Αυτά τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια προσέφεραν ανθεκτικότητα απέναντι στην πτώση των ναύλων στις αγορές των containerships και bulk carriers, στις οποίες δραστηριοποιείται η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία.
Ειδικότερα τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 40,4% και έφτασαν το 1,1 δισ. δολάρια το 2022, έναντι 793,6 εκατ. δολαρίων το 2021. Ωστόσο, στο τέταρτο τρίμηνο, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 6,5% στα 265,4 εκατ. δολάρια από 283,9 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2021, γεγονός που αποδόθηκε στην αδύναμη ναυλαγορά, κυρίως των bulk carriers, τα οποία η εταιρεία τοποθετεί στη spot αγορά.
Παράλληλα, η Costamare κατέγραψε καθαρά κέρδη, ύψους 554,6 εκατ. δολαρίων το 2022, έναντι 435,1 εκατ. δολ. το 2021. Σε επίπεδο τριμήνου, η κερδοφορία ενισχύθηκε στα 194,1 εκατ. δολάρια από 161,1 εκατ. δολάρια το 2021.
Χρονιά – ρεκόρ
«Το 2022 ήταν έτος ρεκόρ για την Costamare. Στο τέλος της χρονιάς, η ρευστότητα διαμορφώθηκε περίπου στα 970 εκατ. δολάρια» σχολίασε ο CFO της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος.
Σύμφωνα με τον κ. Ζήκο, η Costamare ναύλωσε συνολικά 16 containerships πέρυσι, κάτι που απέφερε έξτρα συμβασιοποιημένα έσοδα άνω των 550 εκατ. δολαρίων. Τα συνολικά συμβασιοποιημένα έσοδα αγγίζουν τα 3,2 δισ. δολάρια και η μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναυλώσεων τα 4,2 έτη.
«Με ώθηση από την αυξημένη ρευστότητα και την κάλυψη του στόλου containerships σε ναυλώσεις, επιδιώκουμε ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες που θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ενισχυμένα έσοδα σε αποδεκτά επίπεδα κινδύνου» κατέληξε ο κ. Ζήκος.
Η Costamare ελέγχει συνολικά 72 containerships, συνολικής χωρητικότητας 531.000 TEUs και 45 bulk carriers, χωρητικότητας 2,43 εκατ. dwt.