Όλους τους θετικούς δείκτες επίδοσης συγκεντρώνει η ελληνική σημαία, καταλαμβάνοντας μία θέση ανάμεσα στα ποιοτικότερα νηολόγια στον κόσμο. Σύμφωνα με τον πίνακα επιδόσεων των κρατών σημαίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που δημοσιεύεται ετησίως από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), ορισμένα κράτη σημαίας πέτυχαν όλους τους πράσινους δείκτες του πίνακα.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η Ελλάδα, η Κύπρος, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, οι Βερμούδες, οι Νήσοι Κέιμαν, η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Νήσος Μαν, η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Μάλτα, οι Κάτω Χώρες, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Μεταξύ των 10 μεγαλύτερων νηολογίων (με βάση τη χωρητικότητα νεκρού φορτίου), που καλύπτουν πάνω από το 79% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, τα οκτώ έχουν όλους τους θετικούς δείκτες και στις 19 κατηγορίες. Από τα κράτη σημαίας, μόνο η σημαία Τόγκο περιλαμβάνεται στους καταλόγους με τις χαμηλότερες επιδόσεις στον έλεγχο κράτους λιμένα (PSC), κατά την οποία ζητείται από νηολογημένα πλοία της να είναι συμμορφωμένα και επανδρωμένα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών.
Η κατάταξη του ICS αναφέρει εξάλλου ότι ένας αριθμός ρεκόρ νηολογίων, συνολικά 49, πέτυχε την περσινή χρονιά καθεστώς πλήρους συμμόρφωσης στο πλαίσιο του προγράμματος Qualship21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ.
Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην επιβράβευση των εταιρειών, των φορέων εκμετάλλευσης και των πλοίων που επιδεικνύουν την υψηλότερη δέσμευση για ποιότητα και ασφάλεια μέσω του υψηλότερου επιπέδου συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα και τους νόμους και κανονισμούς των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ο ετήσιος πίνακας επιδόσεων των κρατών σημαίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που δημοσιεύθηκε από το ICS, αναδεικνύει επίσης αύξηση κατά 25% των κρατών σημαίας που
υποβάλλουν εκθέσεις σχετικά με τα πρότυπα εργασίας των ναυτικών.
Κάθε χρόνο τα κράτη σημαίας πρέπει να υποβάλλουν εκθέσεις σχετικά με τα εργασιακά πρότυπα στο πλαίσιο των ελεγκτικών δεσμεύσεων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας. Ορισμένα από τα εργασιακά πρότυπα που αφορούν ειδικά τους ναυτικούς περιλαμβάνουν τον επαναπατρισμό των ναυτικών, την παροχή καταλύματος, την προστασία της υγείας και την ιατρική περίθαλψη. Φέτος, το 67,6% των κρατών σημαίας υπέβαλαν εκθέσεις σχετικά με τις ελεγκτικές υποχρεώσεις τους, μια αύξηση κατά 25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπου υποβλήθηκε μόνο το 42,9% των εκθέσεων.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, είπε ότι είναι ελπιδοφόρο να βλέπουμε μια τόσο μεγάλη αύξηση στην υποβολή εκθέσεων σχετικά
με τα εργασιακά πρότυπα, καθώς οι ναυτικοί αποτελούν ζωτικό γρανάζι στην αλυσίδα εφοδιασμού. Πρόσθεσε επίσης ότι καθώς εισάγονται νέες τεχνολογίες στα πλοία, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η καινοτομία δεν θα αποβεί εις βάρος της ασφάλειας