Σε τεχνολογίες διπλού καυσίμου, δυνατότητας καύσης LNG, στρέφεται η Alpha Bulkers, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του εφοπλιστικού ομίλου, συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, κάνοντας ένα ακόμη βήμα για το «πρασίνισμα» του στόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εταιρεία συζητά με ναυπηγεία και βρίσκεται κοντά στην παραγγελία dual-fuel bulk carriers, τα οποία – σε περίπτωση που προχωρήσει το deal – θα είναι και τα πρώτα της εταιρείας με αυτά τα συστήματα.
O όμιλος βρίσκεται εδώ και μήνες σε αναζήτηση καινοτόμων τεχνολογιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου. Συγκεκριμένα, η Alpha Bulkers έχει πραγματοποιήσει, σε συνεργασία με την Cargill, επιτυχημένες δοκιμές βιοκαυσίμων σε capesize του στόλου.
Παράλληλα, η Pantheon Tankers, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του ομίλου, παρέλαβε πρόσφατα δύο νεότευκτα suezmaxes, τα οποία θα είναι έτοιμα να κάψουν αμμωνία και LNG μετά από μετατροπές στον κινητήρα (LNG-ammonia ready). Τέλος, η Alpha Gas, που διαχειρίζεται τα LNG carriers του ομίλου θα παραλάβει νεότευκτα πλοία, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να κάψουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στη «Ν» πως η τεχνολογία dual-fuel προσθέτει περίπου 20%-30% στην τιμή για τη ναυπήγηση ενός πλοίου. Μικρότερο είναι το έξτρα κόστος για “alternative-fuel ready” επιλογή.
Οι μηχανές διπλού καυσίμου LNG είναι μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές στις τάξεις των πλοιοκτητών που αποφάσισαν να επενδύσουν σε εναλλακτικά καύσιμα τα προηγούμενα χρόνια. Με βάση στοιχεία της ναυλομεσιτικής Clarksons Research, πάνω από τις μισές παραγγελίες για νέα πλοία το 2022 αφορούσαν τονάζ με dual-fuel LNG (397 παραγγελίες, χωρητικότητας 36,7 εκατ. GT).
Σημειώνεται ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον καταγράφεται εσχάτως για μηχανές διπλού καυσίμου δυνατότητας LPG, αλλά και μεθανόλης.
Mega ναυλώσεις για την Alpha Gas
Σε μία ακόμη ενδιαφέρουσα εξέλιξη για τον όμιλο, σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικούς οίκους, τα δύο νεότευκτα LNG carriers (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο) της Alpha Gas, τα οποία θα παραδοθούν το 2024, φέρεται να ναυλώθηκαν εσχάτως για 10 χρόνια το καθένα, έναντι 105.000 δολαρίων την ημέρα.
Αυτά τα δύο βαπόρια αποτελούν τμήμα της τριάδας LNG carriers που είχε παραγγείλει αρχικά άλλη εταιρεία και αγόρασε στη συνέχεια η Alpha Gas (resale deal). Το τρίτο πλοίο, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στη διάρκεια του 2023, φαίνεται πως είναι ακόμη ανοιχτό για ναύλωση.
Παρότι τα ναύλα των LNG carriers στη spot έχουν υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν τους τελευταίους μήνες του 2022, η αγορά μακροχρόνιων ναυλώσεων παραμένει ισχυρή. Ναυτιλιακοί παρατηρητές λένε στη «Ν» πως οι ναυλωτές βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση πλοίων που μπορούν να τοποθετηθούν σε μεγάλα projects.
Ο στόλος
Η Alpha Bulkers ελέγχει συνολικά 34 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,75 εκατ. dwt, η Pantheon Tankers διαχειρίζεται 40 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 5,95 εκατ. dwt, ενώ στο στόλο της Alpha Gas εντοπίζονται 5 εν ενεργεία και 3 υπό κατασκευή βαπόρια μεταφοράς LNG.