Skip to main content

Νορβηγία: Η πρώτη ναυτιλιακή που αρνείται να μεταφέρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Γιατί η ναυτιλιακή εταιρεία Havila Kystruten αποφάσισε να μην μεταφέρει πλέον με τα πλοία της ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα.

Περίπου έναν χρόνο μετά την βύθιση του πλοίου Felicity Ace πέρυσι, ανοιχτά των Αζορών, η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Havila Kystruten αποφάσισε να μην μεταφέρει πλέον με τα πλοία της ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογονοκίνητα  αμάξια.

Το Felicity Ace μετέφερε 4.000 πολυτελή αυτοκίνητα όταν ξέσπασε φωτιά.

Αν και οι λόγοι της πυρκαγιάς  δεν είναι ξεκάθαροι, το περιστατικό  προκάλεσε ανησυχίες, ενώ βαρύνοντα ρόλο έπαιξε και η έκθεση συμβουλευτικής εταιρείας διαχείρισης κινδύνων.

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πυρκαγιάς από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο καίγονται με διαφορετικό τρόπο και είναι πιο δύσκολο να σβήσουν.

Ειδικότερα, όταν ένα όχημα με ορυκτά καύσιμα πιάνει φωτιά είναι αρκετός ο ειδικός αφρός κατάσβεσης.

Αντίθετα, όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φλέγεται η καταπολέμηση της πυρκαγιάς αποτελεί πρόκληση ακόμη και για τους έμπειρους πυροσβέστες.

Εδώ δεν αρκεί ο  επιφανειακός περιορισμός της ορατής φλόγας αλλά πρέπει να σβήσει η φωτιά και στο εσωτερικό των μπαταριών. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου περιέχουν πολύ εύφλεκτους ηλεκτρολύτες και οι χημικές αντιδράσεις κατά τη διάρκεια θερμικών γεγονότων παράγουν οξυγόνο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατάσβεση τη  πυρκαγιάς μπαταρίας απαιτεί ειδικές τεχνικές πυρόσβεσης και τεράστιες ποσότητες νερού.

Το επίσημο FAQ της Havila αναφέρει: «Τα ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα απαγορεύονται στο πλοίο». Εξακολουθούν να επιτρέπονται τα ηλεκτρονικά ποδήλατα και τα ηλεκτρικά σκούτερ αλλά απαγορεύεται η φόρτισή τους στο πλοίο.

Το παράδοξο πάντως είναι  ότι τα πλοία της Havila Kystruten χρησιμοποιούν  υβριδική κίνηση και είναι εξοπλισμένα με μεγάλες συστοιχίες μπαταριών που τους επιτρέπουν, εφόσον το θελήσουν, να λειτουργούν πλήρως με ηλεκτρισμό.

Ένας από τους στόχους της Νορβηγίας είναι να ταξινομούνται μόνο αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, μέχρι το 2025.

Ως εκ τούτου η ναυτιλιακή εταιρεία δηλώνει ότι θα εργαστεί πάνω σε λύσεις που θα μειώσουν τον κίνδυνο μεταφοράς τέτοιων οχημάτων στο μέλλον.

Να σημειωθεί ότι η ανταγωνιστική εταιρεία, Hurtigruten, δεν αλλάζει τακτική και συνεχίζει να δέχεται αυτοκίνητα όλων των τύπων.

Η εταιρεία αναφέρει  ότι έχει πραγματοποιήσει τις δικές της αξιολογήσεις κινδύνου όσον αφορά την αποστολή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, και δεν έχει καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα με τον ανταγωνιστή της.

naftemporiki.gr