Σε 1,9 δισ. δολ. φθάνει το ναυπηγικό πρόγραμμα του ιταλικού ομίλου Grimaldi για τη ναυπήγηση συνολικά 20 πλοίων. Αν προστεθούν τα options, το κόστος του ναυπηγικού προγράμματος φθάνει τα 2,5 δισ. δολ.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς οχημάτων, ο ναπολιτάνικος όμιλος ανακοίνωσε χθες ότι ανέθεσε σε δύο κινεζικά ναυπηγεία την κατασκευή πέντε νέων πλοίων (Pure Car & Truck Carriers), με δικαίωμα προαίρεσης για άλλες δύο μονάδες, μία επένδυση άνω των 630 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η νέα συμφωνία έρχεται λίγο περισσότερο από δύο μήνες μετά την τελευταία παραγγελία του ομίλου για την κατασκευή πέντε ακόμη Pure Car & Truck Carriers με εναλλακτική χρήση αμμωνίας ως καυσίμου και με δυνατότητα επιλογής για άλλες πέντε μονάδες.
Τα νέα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με έναν νέου τύπου ηλεκτρονικό κινητήρα, του οποίου η ειδική κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του, ενώ θα μπορούν να μετατραπούν για χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (Ammonia Ready).
Επίσης κατά την παραμονή τους στο λιμάνι θα μπορούν να λειτουργούν με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπου υπάρχει, η οποία αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και εν όψει των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ.
Τα συγκεκριμένα πλοία μεταφοράς οχημάτων και κυλιόμενων μηχανημάτων θα πιστοποιηθούν από τον ιταλικό νηογνώμονα RINA. Θα έχουν μήκος 200 μέτρων, πλάτος 38 μ. και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU, ενώ θα μπορούν να μεταφέρουν ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα καθώς και άλλα κυλιόμενα μηχανήματα έως 250 τόνους.
Θα χτιστούν στις γιάρδες των ναυπηγείων Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC), θυγατρικές εταιρείες του ομίλου China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC), και αποτελούν εξέλιξη των σύγχρονων και αποδοτικότερων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων 6.700 CEU που παραδόθηκαν στον όμιλο μεταξύ 2016 και 2018: Grande Baltimora, Grande New York και Grande Halifax.
Η παράδοσή τους αναμένεται μεταξύ 2025 και 2026 και θα ενισχύσουν τις υπηρεσίες του Ομίλου Grimaldi μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής, Εγγύς και Άπω Ανατολής.
Ο ιταλικός όμιλος απέκτησε πρόσφατα το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας για 40 χρόνια έναντι τιμήματος άνω των 84 εκατ. ευρώ, ενώ συμμετέχει και στον διεθνή διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη «Ν», ο κ. Emanuele Grimaldi είχε αναφέρει ότι και στα δύο λιμάνια είναι ο μεγαλύτερος χρήστης και ότι ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους κρουαζιέρας στον κόσμο, προκειμένου -εφόσον αναδειχθεί πλειοδότης και στα δύο- να αναπτύξει δραστηριότητα.
Με τα εμπορικά σήματα Grimaldi Lines και Minoan Lines, ο Όμιλος Grimaldi εκμεταλλεύεται διάφορες υπηρεσίες τακτικών γραμμών που συνδέουν απευθείας την Ηγουμενίτσα με τα ιταλικά λιμάνια της Αγκόνας και του Μπρίντιζι και είναι αφιερωμένες κυρίως στη μεταφορά τροχαίων εμπορευμάτων, αυτοκινήτων και επιβατών.