Μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία με δραστηριότητα στην αγορά μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «τρέχει» τον τελευταίο περίπου 1,5 χρόνο ο Θανάσης Λασκαρίδης, επενδύοντας σε νεότευκτα πλοία.
Σημειώνεται ότι το 2021 τα δύο αδέρφια, Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, διαχώρισαν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και ο πρώτος απέκτησε εξ ολοκλήρου τις ναυτιλιακές εταιρείες της οικογένειας, Laskaridis Shipping και Lavinia Corp., οι οποίες ασχολούνται στους κλάδους των tankers, bulk carriers και reefers, αγοράζοντας τα μερίδια που κατείχε ο δεύτερος. «Όλα αυτά μέχρι πέρυσι, οπότε με τον αδελφό μου αποφασίσαμε να χωρίσουμε τις δραστηριότητες και αγόρασα από τον Θανάση όλη τη ναυτιλία. Τα δύο ναυπηγεία που είχαμε τα κράτησε εκείνος» είπε σε συνέντευξή του στη «Ν» τον Μάρτιο του 2022 ο Πάνος Λασκαρίδης. Ωστόσο, το ίδιο έτος, ο Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσε τις Laskaridis Maritime και Alimia Group (εταιρείες management και holding), των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες, την καθημερινή διαχείριση έχει αναλάβει ο γιος του, Οδυσσέας, υπό τη δική του εποπτεία.
Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι ο στόλος των εταιρειών, συμφερόντων της οικογένειας Θανάση Λασκαρίδη, αποτελείται σήμερα από οκτώ νεόκτιστα bulk carriers (6 ultramaxes + 2 kamsarmaxes), κατασκευής 2022 και 2023, ενώ αναμένεται η παραλαβή επτά ακόμη πλοίων εντός του τρέχοντος έτους (4 kamsarmaxes, 2 capes και ένα ultramax). Τα 13 από τα 15 πλοία είναι μέρος του ναυπηγικού προγράμματος των εταιρειών, ενώ, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η αξία κάθε νεότευκτου, την εποχή που τέθηκαν υπό παραγγελία, κυμαινόταν μεταξύ 27-30 εκατ. δολαρίων. Στροφή στα capes Ο νεοσύστατος όμιλος της οικογένειας Θανάση Λασκαρίδη στράφηκε εξαρχής στα μεσαίου μεγέθους βαπόρια μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αλλά τελευταία φαίνεται πως κοιτάζει και τα μεγαλύτερα πλοία. Ναυλομεσίτες συνδέουν τον όμιλο με την αγορά έως και τριών bulkers, τύπου capesize.
Ο λόγος για τα True Patriot (κατασκευής 2016), Aquasalwador (κατασκευής 2012) και Aquanavigator (κατασκευής 2011). «Δεν μπορούμε ούτε να επιβεβαιώσουμε ούτε να διαψεύσουμε τις φήμες για τα capes, καθώς δεσμευόμαστε από ρήτρες εμπιστευτικότητας» ανέφεραν πηγές της Laskaridis Maritime στη «Ν» κατόπιν ερώτησης προς επιβεβαίωση των παραπάνω φερόμενων αγοραπωλησιών.
Το True Patriot φέρεται να «άλλαξε χέρια» τον Νοέμβριο του 2022, έναντι περίπου 40 εκατ. δολαρίων, ενώ τα δύο άλλα βαπόρια αναφέρθηκαν την τελευταία εβδομάδα ότι πουλήθηκαν en bloc («πακέτο») σε Έλληνες, με κόστος συνολικά 52 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι τους τελευταίους μήνες καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον από Έλληνες εφοπλιστές για αγορές bulk carriers, τύπου capesize.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Ν», από τις αρχές Νοεμβρίου 2022 και μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2023 άλλαξαν ιδιοκτήτη συνολικά 19 capes και 11 απ’ αυτά κατέληξαν σε Έλληνες, ήτοι το 57,89% της δραστηριότητας. Στο σύνολο του 2022 οι «Greeks» ενισχύθηκαν με συνολικά 23 capes/newcastlemaxes, με βάση πρόσφατη έρευνα της «Ν». Η πίστη στην ανάκαμψη της αγοράς, εν μέσω επιτάχυνσης έργων υποδομής στην Κίνα, είναι ένας βασικός λόγος που εξηγεί το ενδιαφέρον για τα capes. «O κλάδος αναμένεται να υπεραποδώσει των μικρότερων bulkers στο δεύτερο μισό του 2023, καθώς η Κίνα ανακοίνωσε σημαντικά κίνητρα για να στηρίξει την αγορά ακινήτων» ανέφερε σε παρουσίαση της Capital Link ο deputy chief investment officer της Star Bulk Carriers, Κωνσταντίνος Σημαντήρας.