Skip to main content

Ελληνόκτητα LNG carriers «φουλάρουν» με αέριο την Ευρώπη

REUTERS/Issei Kato

Η Γερμανία από τις βασικές χώρες υποδοχής φορτίων και χρήσης FSRUs

Τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) καλύπτουν τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών, με τη Γερμανία να είναι μία από τις βασικές χώρες υποδοχής φορτίων.

Μόλις χθες έφτασε στον νέο τερματικό σταθμό LNG στο Wilhelmshaven και παρέδωσε το πρώτο φορτίο το πλοίο Maria Energy (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2016), το οποίο ανήκει στην Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου και είναι ναυλωμένο από τη γερμανική ενεργειακή εταιρεία Uniper, σύμφωνα με πληροφορίες για έξι χρόνια.

Το Maria Energy, το οποίο φόρτωσε στην αμερικανική εξαγωγική εγκατάσταση Calcasieu Pass της Venture Global στις 19 Δεκεμβρίου, διαθέτει αρκετό φορτίο για να προμηθεύσει με ενέργεια περίπου 50.000 νοικοκυριά στη Γερμανία για ένα έτος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Uniper.

«Η χρήση του LNG ως αξιόπιστη πηγή ενέργειας είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια του εφοδιασμού στη Γερμανία και την Ευρώπη» τόνισε ο CCO της Uniper, Niek den Hollander.

Ο τερματικός της Uniper άνοιξε στις 17 Δεκεμβρίου. Εκτιμάται ότι μέσω της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) Hoegh Esperanza που είναι εγκατεστημένη εκεί, περίπου πέντε δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου μπορούν να εκφορτώνονται στη Γερμανία ετησίως.

Τα ναυλωμένα ελληνικά πλοία

Φυσικά το Maria Energy δεν είναι το μόνο ελληνόκτητο πλοίο το οποίο θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Γερμανίας. Ναυλομεσίτες λένε στη «Ν» ότι η Uniper έχει ναυλώσει σε πολυετείς συμφωνίες τα Maran Gas Amorgos (χωρητικότητας 174.216 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) και Maran Gas Ithaca (χωρητικότητας 174.148 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021), τα οποία ανήκουν στη Maran Gas, τον βραχίονα LNG carriers της Μαρίας Αγγελικούση.

Σημειώνεται ότι το Isabella (χωρητικότητας 174.129 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) της Maran Gas μετέφερε τις προηγούμενες μέρες το πρώτο φορτίο στην εισαγωγική μονάδα LNG στο Inkoo της Φινλανδίας. Το πλοίο είναι ναυλωμένο από τη νορβηγική Equinor και μετέφερε φορτίο από την αμερικανική εγκατάσταση US Sabine Pass.

Την ίδια ώρα, η γερμανική κυβέρνηση έχει ναυλώσει τα FSRUs Transgas Force και Transgas Power (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021 έκαστο) της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου. Όπως έχει αναφερθεί επισήμως, οι δύο μονάδες θα ξεκινήσουν να προσφέρουν υπηρεσίες στις αρχές του τρέχοντος έτους.

«Οι γερμανικές εταιρείες πιθανότατα θα ναυλώσουν περισσότερα πλοία στο μέλλον, καθώς θέλουν να εξασφαλίσουν μέσα μεταφοράς φορτίων στις νέες εισαγωγικές μονάδες τους» λέει στη «Ν» ο αναλυτής της πλατφόρμας παρακολούθησης εμπορευμάτων ICIS, Alex Froley.

Σημειώνεται ότι η μονάδα FSRU στο Wilhelmshaven είναι η πρώτη από τις έξι στη Γερμανία, οι οποίες αναμένεται να είναι λειτουργικές μέχρι το τέλος του 2023. Η γερμανική κυβέρνηση έχει στηρίξει τη ναύλωση πέντε FSRUs, ενώ η Deutsche ReGas αναπτύσσει την πρώτη ιδιωτική μονάδα στο Lubmin.

Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε ο Froley, η Ευρώπη έχει αυτήν τη στιγμή τέσσερα νέα FSRUs projects. Το Exemplar FSRU έφτασε στο Inkoo μετά τα Χριστούγεννα, το Eemshaven της Ολλανδίας άνοιξε τον περασμένο Σεπτέμβριο, το Wilhelmshaven άνοιξε τον Δεκέμβριο και το Lubmin, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών, αλλά δεν έχει πλήρη άδεια ακόμη για να ξεκινήσει τη δραστηριότητα.