Από την έντυπη έκδοση
Του Πάρη Τσιριγώτη
[email protected]
Το ποσό των 330 εκατ. δολαρίων επένδυσε η Diana Shipping προκειμένου να αποκτήσει εννέα σύγχρονα bulk carriers από την ιαπωνική Sea Trade Holdings Inc. Πρόκειται για τη δεύτερη υψηλής στρατηγικής κίνηση που πραγματοποιεί η Diana Shipping από τη στιγμή που ανέλαβε το πηδάλιο η Σεμίραμις Παληού, κόρη του ιδρυτή της εταιρείας Συμεών Παληού. Η συμφωνία με τη Sea Trade Holdings Inc προβλέπει την εξαγορά εννέα, σχετικά νέων, σύγχρονων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγέθους ultramax, που ναυπηγήθηκαν μεταξύ 2015 και 2018. Τα πλοία αναμένεται να έχουν παραδοθεί κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Η εταιρεία, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, έχει συμφωνήσει να καταβάλει συνολική τιμή αγοράς 330 εκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων 220 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και 110 εκατομμύρια δολάρια σε μορφή 18.487.395 νεοεκδοθεισών κοινών μετοχών, με τιμή 5,95 δολ. ανά μετοχή. Οι κοινές μετοχές θα εκδίδονται με το κλείσιμο παράδοσης κάθε πλοίου. Με την παραλαβή των εννέα νέων πλοίων του στόλου της και αφότου ολοκληρωθεί η πώληση του m/v Baltimore, ο στόλος της Diana Shipping Inc. θα αποτελείται από 43 πλοία ξηρού χύδην φορτίου (4 Newcastlemax, 11 Capesize, 5 Post Panamax, 6 Kamsarmax, 8 Panamax και 9 Ultramax).
Σήμερα η μεταφορική ικανότητα του στόλου της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του m/v Baltimore και εξαιρουμένων των εννέα πλοίων που δεν έχουν ακόμη παραδο θεί, είναι περίπου 4,5 εκατομμύρια dwt με σταθμισμένη μέση ηλικία τα 10,53 έτη. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της συναλλαγής και με την ολοκλήρωση της προαναγγελθείσας πώλησης του m/v Baltimore, η φέρουσα ικανότητα του στόλου της Dianna Shipping θα είναι περίπου 4,9 εκατομμύρια dwt.
Η spin off
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί η απόφαση για τη δημιουργία spin off εταιρείας της οποίας οι μετοχές θα διαπραγματεύονται στον Nasdaq και η οποία θα λειτουργήσει ως εταιρεία χαρτοφυλακίου με στόλο τρία bulk carriers, που αποσπώνται από τον στόλο της Diana. Η νέα εταιρεία θα μπορεί να αξιοποιήσει την ισχυρή αγορά χύδην ξηρού φορτίου στη spot αγορά, κά νοντας χρήση παλαιότερων πλοίων, με μικρότερη διάρκεια ναύλωσης.
«Το spin off για το 100% των μετοχών της OceanPal αντιπροσωπεύει μία σημαντική επιστροφή αξίας στους μετόχους μας, αντανακλώντας την ικανότητα της εταιρείας να αξιοποιεί την ισχυρή ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Η διοίκηση της Diana Shipping εκτιμά ότι η διανομή μίας ξεχωριστής, εισηγμένης εταιρείας ξηρού φορτίου με έμφαση στα παλαιότερα πλοία θα ενισχύσει την αξία των μετόχων, προσφέροντας μεγαλύτερη έκθεση σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις, ενώ η Diana θα συνεχίσει να εστιάζει σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη» αναφέρει σε δήλωσή της η Σεμίραμις Παληού, διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Diana Shipping.