Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Με ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για 11 bulk carriers το πρώτο εκ των οποίων παρελήφθη, κέρδη ανά μετοχή στα 0,4 δολάρια, 0,05 δολάρια μέρισμα, 294,8 εκατ. δολάρια ρευστότητα και 360 εκατ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα για τα επόμενα χρόνια έκλεισε το β΄τρίμηνο του 2022 η Safe Bulkers.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους προσέθεσε ακόμα δύο παραγγελίες στο order book για πλοία περιβαλλοντικους κανονισμους IMO GHG EEDI Phase 3 -NOX Tier III με σημαντικα λειτουργικα και εμπορικα πλεονεκτηματα, παραδιδομενα από φέτος μέχρι και το 1o τριμηνο του 2025.
Τον Μάιο η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο νεόκτευκτο της σειράς, εκ των 11 υπό παραγγελία νεότευκτων πλοίων, το «Vassos» που παραλαβαμε τον Μαιο του 2022. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου το κατατάσσει στην περιβαλλοντική κατηγόρια Α του IMO και της Rightship, ενώ παράλληλα το πλοίο αυτό είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην ναυλαγορά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Δρ Λουκά Μπαρμπάρη: «Βασικά σημεία του δεύτερου τριμήνου, ήταν μία πολύ ικανοποιητική κερδοφορία με EPS 0,4 δολάρια ανά μετοχή και η παράδοση του πρώτου νεότευκτου bulk carrier τύπου kamsarmax. Πιστεύουμε τα νεότευκτα πλοία που παραγγείλαμε θα μας προσφέρουν ουσιαστικά λειτουργικά και εμπορικά πλεονεκτήματα σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών CO2. Πιστεύουμε ότι η ισχυρή ρευστότητά και η σχετικά χαμηλή μόχλευση θα μας επιτρέψει να είμαστε χρηματο-οικονομικά ευέλικτοι, ενώ θα συνεχίζουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας».
Σημειώνεται ότι οι παραγγελίες έγιναν εγκαίρως και πριν τον ανταγωνισμό σε τιμές πολύ κάτω από την σημερινή τους αξία,
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα 6,8 εκατ. δολάρια έχει διαμορφωθεί το καθαρό χρέος ανά πλοίο (net debt per vessel) για ενα στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 10,5 ετη.
Επίσης εταιρεία έχει χαμηλή μόχλευση (leverage) συκρίσιμη με την αξία διάλυσης (scrap) του στόλου, και 360 εκατ. δολάρια μελλοντικά έσοδα απο μη ακυρώσιμα συμβόλαια ναυλώσεων, καθαρά απο προμήθειες, εξαιρουμένων των εσόδων από scrubbers. Επίσης υπάρχει δυνατότητα επιπλέον εσόδων από την λειτουργία των scrubbers σε 18 πλοία του στόλου. Από το spread ανάμεσα στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο και των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιεί η εταιρεία αφού έχει εγκαταστήσει scrubbers υπολογίζεται περίπου στα 25 εκατ. δολάρια τον χρόνο.
Παράλληλα 1.000.000 κοινές μετοχές επαναγοράστηκαν με βαση το προγραμμα επαναγορας κοινων μετοχων (repurchase program) .
Την ίδια στιγμή τα ημερήσια λειτουργικα έξοδα (daily operating expenses) ανα πλοιο διαμορφώθηκαν στα 4.981 δολλαρια ανα ημερα ανα πλοιο και τα ημερήσια γενικα διαχειριστικά έξοδα (daily General and administrative expenses) στα 1.382 δολάρια ανά ημέρα ανά πλοίο.
2η έκθεση βιωσιμότητας
Την Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022 η εταιρεία εξέδωσε την 2η Έκθεση Αειφορίας για το 2021 (επισυνάπτεται) (Εnviromental Social Governance ESG Report) που περιγράφει την πρόοδο των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πρακτικών διακυβέρνησης («ESG») και το όραμά μας για τη συνεχή βελτίωση των προτύπων ESG μας.
«Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των επιχειρήσεων και των λειτουργιών μας και η υιοθέτηση μιας υγιούς εταιρικής διακυβέρνησηςαποτελεί εδώ και καιρό στρατηγική προτεραιότητα για την Εταιρεία μας και αναπόσπαστο μέρος της μακροχρόνιας επιτυχίας μας¨», αναφέρει χαρακτηριστικά η Safe Bulkers, ενώ προσθέτει: «Η Safe Bulkers Inc. συμβάλλει στις μελλοντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις αναλαμβάνοντας δράση».
Μεταξύ άλλων στην έκθεση αναφέρεται:
–365 εκατ. δολάρια σε επενδύσεις για 11 νεότευκτα πλοία υπο παραγγελία, τελευταιας τεχνολογιας, συμφωνα με τους περιβαλλοντικους κανονισμους IMO GHG EEDI Phase 3 -NOX Tier III με σημαντικα λειτουργικα και εμπορικα πλεονεκτηματα, ιδιαίτερα λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Τα πλοία παραδίδονται μέχρι το 1o τριμηνο του 2025.
-Υγιής Εταιρική Διακυβέρνηση (Sound Corporate Governance)
-Υποστήριξη των ναυτικών κατά τη διάρκεια περιορισμών για τον COVID, πέραν των άλλων με προγραμμα εκτεταμένου εμβολιασμού πάνω στο πλοίο.
-Εκπαίδευση του προσωπικού;
-Περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις στον υπάρχοντα στόλο ύψους $2,2 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022 που αφορούν κυρίως low friction paints και ducts.
-Χρήση 2.000 τόνων βιοκαυσίμων ( BIOFUEL) σε πέντε πλοία μέχρι τέλος Μαίου 2022 με αποτέλεσμα μείωση εκπέμπουν CO2 κατα 1,550 τόνους..
-Επαληθευμένα δεδομένα για τον Λειτουργικό Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης ( Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI)) και τον Δείκτη Ετήσιας Αναλογίας Αποδοτικότητας (Annual Efficiency Ratio (AER)) για το 2021. Και οι δυο δείκτες χρησιμοποιούνται για να κατατάξουν τα πλοία σε κατηγορίες αποδοτικότητας από Α (καλύτερη) έως Ε (χειρότερη).