Skip to main content

e-πλατφόρμα με… κοροναϊό

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Δύο ήταν οι συζητήσεις που κυριάρχησαν στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν μέσα και έξω από τον Σταθμό Κρουαζιέρας στο μεγάλο λιμάνι της χώρας, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την εκκίνηση των έργων για τη νέα βάση κρουαζιέρας.

Πρώτα σχετικά με τον κοροναϊό, όπου η ανησυχία για τα κρούσματα στη γειτονική Ιταλία ήταν έντονη, καθώς οι περισσότεροι θεωρούν ότι αργά ή γρήγορα θα «κτυπήσει και την πόρτα της χώρας μας». Η πρόκληση, όπως ειπώθηκε από εκπροσώπους φορέων της ναυτιλίας και του τουρισμού, και οι οποίοι λαμβάνουν μέρος σε συσκέψεις για το συγκεκριμένο θέμα σε καθημερινή βάση, είναι τυχόν κρούσμα να αντιμετωπιστεί άμεσα και να μην «ξεφύγει» από τον έλεγχο όπως έγινε στην Ιταλία. Συζητήθηκε όμως έντονα και το παρασκήνιο της «ηλεκτρονικής πλατφόρμας» που έχει στήσει η Cosco και η οποία βρήκε αντίθετους το σύνολο των φορέων της ναυτιλίας και του Πειραιά γενικότερα. 

Αυτό που συγκράτησε η στήλη είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η πλατφόρμα αυτή, ή κάποια ανάλογη, πρέπει να λειτουργήσει, αφού «μηδενίζει» τις γραφειοκρατικές διαδικασίες από τις έξι ώρες στα 20 λεπτά. Το λεπτό ζήτημα είναι ο «διαχειριστής» που θα έχει πρόσβαση στα δεδομένα όλων των εταιρειών που θα έχουν εγγραφεί σε αυτή. Όπως τόνιζαν χαρακτηριστικά, δεν είναι δυνατόν ιδιώτης και πιθανός ανταγωνιστής να έχει πρόσβαση σε εμπορικά δεδομένα εταιρειών. Η πεποίθηση που υπάρχει είναι ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα λειτουργήσει τελικά από φορέα της πολιτείας.

Και για την κρουαζιέρα, πάντως, έγινε κουβέντα. Και για την παρουσία εκπροσώπων των δύο μεγαλύτερων ομίλων στον κόσμο, της Carnival και της Royal Caribbean, που εξέφρασαν τη θέληση στενότερης συνεργασίας και με το λιμάνι και με τις αρχές του κράτους. Δεν είναι μακριά ο καιρός που η μεν Carnival δήλωνε την προτίμησή της στον κρατικό ΟΛΠ, θέλοντας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να αναλάβει τη διαχείριση του Σταθμού Κρουαζιέρας, ενώ και η Caribbean είχε πρωτοστατήσει στις προσπάθειες που είχαν γίνει για να κατασκευαστεί η νέα βάση στο Φάληρο και όχι στον Πειραιά. Οι καιροί όμως αλλάζουν και οι εμπορικές συνεργασίες με τους Κινέζους, και στην κρουαζιέρα, διαφοροποιούν θέσεις και απόψεις του παρελθόντος.