Skip to main content

ΟΛΘ: Χωρίς δανεισμό η επένδυση στον 6ο προβλήτα – Επενδύσεις 150-200 εκατ.ευρώ στα επόμενα χρόνια

Θεσσαλονίκη – της Βάσως Βεγίρη
                           [email protected]

Τη διανομή μερίσματος ύψους 1,50 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2021 ενέκρινε η σημερινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε.. Η εταιρεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν από τη διοίκησή της, από το Μάρτιο του 2018 (σ.σ. ανάληψη της εταιρείας από την Κοινοπραξία των επενδυτών) μέχρι σήμερα έχει ήδη υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 52 εκατ.ευρώ  και στα επόμενα χρόνια θα υλοποιήσει επενδύσεις από 150 έως 200 εκατ.ευρώ, περιλαμβανομένων της επέκτασης του 6ου προβλήτα, της αποπληρωμής των δυο μεγάλων γερανογεφυρών που αναμένονται τον Μάιο, αναβαθμίσεις γερανογεφυρών κ.α.

Απαντώντας σε ερώτηση για τον τρόπο χρηματοδότησης της επένδυσης στον 6ο προβλήτα και τα σχέδια για τα υψηλά αποθεματικά της εταιρείας, ο γενικός οικονομικός διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Henrik Jepsen, τόνισε ότι υπάρχουν 57 εκατ.ευρώ αφορολόγητα αποθεματικά, τα οποία όμως είτε διανεμηθούν, είτε κεφαλαιοποιηθούν θα υπάρξουν φορολογικές επιβαρύνσεις και δεδομένου του απρόσκοπτου επενδυτικού πλάνου που υλοποιείται και της συγκεκριμένης μερισματικής πολιτικής η οποία δεν αλλάζει, όπως πρόσθεσε, δεν υπάρχει λόγος για αναδιανομή-αναταξινόμηση κονδυλίων που θα έχει φορολογικές επιπτώσεις. “Το ελέγχουμε, επαναξιολογούμε σε ετήσια βάση και εάν προκύψει κάτι προς όφελος της ΟΛΘ θα το εκτελέσουμε”, τονίστηκε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά, δε, ειδικά τον 6ο προβλήτα, στο ίδιο μήκος κύματος, η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει ότι υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια άνω των 100 εκατ.ευρώ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη-επενδύσεις, ήτοι και την επέκταση του 6ου προβλήτα απρόσκοπτα και επίσης πως η εταιρεία έχει αποδείξει ότι μπορεί να παράγει ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 25 εκατ. ετησίως. Επί του παρόντος, όπως επισημάνθηκε, δεν υπάρχει άμεση ανάγκη για χρηματοδότηση, αλλά η εταιρεία παρακολουθεί ιδιαίτερα στενά τα ευρωπαϊκά προγράμματα και βρίσκεται και σε επαφή με τράπεζες, οι οποίες προτίθενται να χρηματοδοτήσουν την επένδυση στον 6ο προβλήτα, “αλλά αυτό πρέπει να γίνει κάτω από τη σκοπιά της μεγιστοποίησης του οικονομικού οφέλους. Σαφώς η χρήση δανεισμού είναι στα μελλοντικά μας σχέδια, αλλά επειδή και ο δανεισμός έχει ένα συγκεκριμένο κόστος, όταν έχεις 100 εκατ. διαθέσιμα και ταυτόχρονα υλοποιείς επενδύσεις  και καταβολή μερίσματος, είναι κάτι που αξιολογείται και θα το δούμε στην πορεία. Προς το παρόν συνεχίζουμε απρόσκοπτα”.

Απαντώντας, δε, σε ερώτηση μετόχου για το αν η εταιρεία θεωρεί σκόπιμο να προβεί στη διαίρεση της μετοχής της σε περισσότερες (stock split) προκειμένου να εξυπηρετήσει-αυξήσει την εμπορευσιμότητα της μετοχής, ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, απάντησε πως είναι γεγονός ότι η εμπορευσιμότητα της μετοχής είναι πολύ χαμηλή, όπως και ότι υπάρχει υπερσυγκέντρωση μετοχών καθώς το 67% ανήκει στην Κοινοπραξία και άλλο 7% περίπου στο ελληνικό Δημόσιο και μαζί και με τις θέσεις που υπάρχουν από funds, τράπεζα κ.ο.κ. περιορίζεται αρκετά το free flows και πρόσθεσε: “Είναι γεγονός ότι ναι, το κοιτάζουμε, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί και εμάς”.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, επίσης, ο κ. Λιάγκος στην ασφάλεια, τονίζοντας ότι αποτελεί  πρώτη προτεραιότητα για τη διοίκηση της εταιρείας και αδιαπραγμάτευτο στόχο. Για το ίδιο θέμα, ο διευθύνων σύμβουλος, Franco Cupolo, επισήμανε ότι αναλήφθηκαν σχετικές ενέργειες που αφορούν συντήρηση και αναβάθμιση μηχανικού εξοπλισμού, οδοστρωσίες στο χερσαίο τμήμα, καλύτερο φωτισμό των εγκαταστάσεων και εκπαίδευση του προσωπικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέρισμα που θα διανεμηθεί φέτος για τη χρήση 2021, δηλ. 1,50 ευρώ ανά μετοχή, είναι υψηλότερο από το περσινό για τη χρήση 2020, που ανερχόταν σε 1,42 ευρώ ανά μετοχή. Tο 2021 ήταν μία καλή χρονιά για την ΟΛΘ Α.Ε. καθώς παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας και την έντονη μεταβλητότητα στον κλάδο των logistics διεθνώς, ο  κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε στα 76,89 εκατ. ευρώ έναντι 71,724 εκατ.ευρώ το 2020, και υτα κέρδη μετά φόρων στα 21,1 εκατ. ευρώ έναντι 20,092 εκατ.ευρώ στη χρήση 2020.