Από την έντυπη έκδοση
Του Πάρη Τσιριγώτη
[email protected]
ΣΤΑ ΤΕΛΗ Ιουνίου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», να ξεκινήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου, ενώ σε δύο εβδομάδες περίπου, λίγο πριν από το Πάσχα, η Κυπριακή Επιτροπή Αξιολόγησης θα προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για τον ανάδοχο της γραμμής που είναι Πειραιάς-Λάρνακα ή Λεμεσός.
Η γραμμή είναι επιδοτούμενη μέχρι 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τρία χρόνια (σύνολο 16,5 εκατ. ευρώ), ενώ η προθεσμία υποβολής των προσφορών έληξε στις 28/01, όπου τρεις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Πρόκειται για τη Scandro Holding LTD, τη N.Y. Business Ties LTD και την Kiara Naftiki Etairia (Όμιλος SeaJets). Η εταιρεία που θα ανακηρυχθεί ανάδοχος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης έχει υποχρέωση να εκτελεί 22 δρομολόγια τον χρόνο χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, την καλοκαιρινή κυρίως περίοδο.
Στον διαγωνισμό, το μάξιμουμ της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου που ο πλοιοκτήτης δεν μπορεί να ξεπεράσει είναι για μια απλή μετάβαση με αεροπορική θέση στα 50 ευρώ και στο μετ’ επιστροφής στα 80 ευρώ. Επίσης το αυτοκίνητο είναι μόνο συνοδευόμενο και η τιμή του θα είναι στα 150 ευρώ μετ’ επιστροφής, ενώ στις μηχανές το εισιτήριο μετ’ επιστροφής στα 100 ευρώ. Οι τιμές αυτές είναι οι υψηλότερες που μπορεί να βάλει ο πλοιοκτήτης, ενώ βάσει της επιδότησης έχει το δικαίωμα αν το θελήσει να τις μειώσει προκειμένου η γραμμή να γίνει πιο ανταγωνιστική.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδης, έχει αναφέρει ότι «η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, που έχει εποχικό χαρακτήρα, ανοίγει προοπτική σε νέους εν δυνάμει επενδυτές της ναυτιλίας να διενεργήσουν αυτήν την υπηρεσία», ενώ τόνισε ότι η επιδότηση έχει αυξηθεί σημαντικά, οι όροι είναι πολύ ευνοϊκοί και η κρατική επιδότηση που παραχωρεί η κυπριακή κυβέρνηση θα καταβάλλεται σε μηνιαία βάση, κάτι που εξασφαλίζει και τη ρευστότητα των ακτοπλοϊκών μεταφορέων.
Σημειώνεται ότι στην Κύπρο εδρεύουν αυτήν τη στιγμή περισσότερες από 270 ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της πλοιο-διαχείρισης και προσελκύει σιγά σιγά εταιρείες από τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα.
Στελέχη του κλάδου του τουρισμού ανέφεραν στη «Ν» ότι στόχος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης είναι να δοθεί εναλλακτική συνδεσιμότητα μεταξύ της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς αυτή τη στιγμή γίνεται μόνο αεροπορικώς, αλλά και να προσφέρει στο τουριστικό προϊόν και από τις δύο πλευρές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που υπήρχε ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας ήταν πριν από 21 χρόνια.
Ο εν λόγω διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2021 και οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς υπέβαλαν προσφορά μέσω της ιστοσελίδας της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου της Κύπρου