Skip to main content

Αγγελική Φράγκου (Navios): Mega deal $870 εκατ. για ναυλώσεις

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Μία μεγάλη συμφωνία ναυλώσεων ανακοίνωσε η ισραηλινή εταιρεία τακτικών γραμμών ΖΙΜ για βαπόρια που ανήκουν στο στόλο της Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου.

Ειδικότερα, η ZIM θα ναυλώσει συνολικά 13 containerships της Navios, εκ των οποίων πέντε είναι second hand (χωρητικότητας 3.500-4.360 TEUs) και οκτώ νεότευκτα (χωρητικότητας 5.300 TEUs), με το συνολικό ύψος της συμφωνίας να φτάνει τα 870 εκατ. δολάρια.

Τα μεταχειρισμένα πλοία θα παραδοθούν στο πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και θα αξιοποιηθούν στο παγκόσμιο δίκτυο της ΖΙΜ. Επίσης, τα νεότευκτα, τα οποία θα παραδοθούν στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου toy 2023 και μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αναμένεται να αξιοποιηθούν σε εμπορικές γραμμές ανάμεσα σε Ασία και Αφρική.

Η διάρκεια των ναυλώσεων για τα μεταχειρισμένα φτάνει μέχρι και τα 4,5 έτη, ενώ για τα νεότευκτα τα 5,3 έτη.

Η «Ν» έχει αναφερθεί στις συμφέρουσες πολυετείς ναυλώσεις που κλείνει η Navios Maritime Partners το τελευταίο διάστημα. Σε μία από αυτές, στην οποία φέρεται να εμπλέκεται ως ναυλωτής η ZIM, το Navios Spring (χωρητικότητας 3.450 TEUs και κατασκευής 2007) ναυλώθηκε για 36 μήνες, έναντι 60.000 δολαρίων την ημέρα.

Πρόκειται για εξαιρετικό τίμημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι το πλοίο είναι σήμερα ναυλωμένο μέχρι τον Μάρτιο του 2022, με ημερήσια ναύλα ύψους 10.326 δολαρίων.

Μεγάλη ζήτηση

«Με αυτή την τελευταία συναλλαγή, συνεχίζουμε να υλοποιούμε τη στρατηγική ναυλώσεων μεγάλης χρησιμότητας πλοίων για να υπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες μας και να καλύψουμε τη σημαντική ζήτηση στο παγκόσμιο δίκτυό μας» σχολίασε ο πρόεδρος και CEO της ΖΙΜ, Eli Glickman.

«Αυτή η συναλλαγή βελτιώνει τη θέση μας ως παγκόσμιος operator, διασφαλίζοντας υψηλής ποιότητας και οικονομική χωρητικότητα, η οποία θα καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στο μέλλον» πρόσθεσε για να καταλήξει:

«Συνεχίζουμε να αξιοποιούμε ευκαιρίες περαιτέρω ενίσχυσης των εμπορικών μας προοπτικών και στήριξης της επιχειρησιακής μας ευελιξίας, διατηρώντας τη στρατηγική κατανομής κεφαλαίου για τη μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων».

Αυτή η νέα συμφωνία επιβεβαιώνει τη «δίψα» των ναυλωτών για εξασφάλιση χωρητικότητας το συντομότερο δυνατό. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που εκλείπουν σταδιακά από την αγορά διαθέσιμα προς ναύλωση containerships και πολλοί operators στρέφονται στην απόκτηση second hand βαποριών.