Ευνοϊκές συνθήκες για καλύτερους ναύλους διαφαίνονται στον τομέα της ναυτιλιακής αγοράς και πολλά πλοία τα οποία παροπλίστηκαν λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης αναχωρούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, που προσφέρεται για ασφαλή αγκυροβολία.
Σημαντική μείωση του αριθμού των παροπλισμένων πλοίων καταγράφει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κατά τα έτη 2021-2022. Συνολικά αποπαροπλίστηκαν 10 πλοία, που παρέμεναν ελλιμενισμένα σε καθορισμένες θαλάσσιες ζώνες (καραβοστάσια) του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αναμονή ναύλου.
Πρόκειται για δύο δεξαμενόπλοια, τέσσερα ρυμουλκά πλοία, τρία πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) κι ένα γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την περιοχή.
Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας, λόγω της γεωγραφικής θέσης του, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές φιλοξενίας πλοίων στον κόσμο ώσπου να ανακάμψει η ναυλαγορά.
Ωστόσο, η παρουσία των παροπλισμένων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας, παρότι δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένα πλοία, καθόσον πληρούν τις απαραίτητες κατά τον νόμο προϋποθέσεις αξιοπλοΐας και συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Απόστολος Καμαρινάκης, «ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα παροπλισμένα πλοία που σήμερα ελλιμενίζονται στην Ελευσίνα να είναι σε κατάσταση warm lay up, δηλαδή σε ετοιμότητα να αναχωρήσουν ανά πάσα στιγμή μόλις βρουν ευνοϊκό ναύλο. Αντίθετα, πρόβλημα δημιουργούν τα παλαιά πλοία που έχουν εγκαταλειφθεί στην περιοχή όπου λειτουργούσαν δύο διαλυτήρια και σήμερα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα αυτά τα ξεχασμένα πλοία να μετατρέπονται με το πέρασμα του χρόνου σε επικίνδυνα και επιβλαβή, “στιγματίζοντας” επί δεκαετίες τον κόλπο της Ελευσίνας».