Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τρόπους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της «ασφυξίας» στους αποθηκευτικούς χώρους στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά αναζητούν στην Cosco, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν». Αυτή τη στιγμή, σημειώνουν κύκλοι της Cosco, δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων που φέρνουν τα containerships στον Πειραιά, αφού τους προηγούμενους μήνες κατέληξαν στο μεγάλο λιμάνι χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που είχαν προορισμό άλλα λιμάνια.
Η κατάσταση αυτή, που θα είχε αποφευχθεί, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, αν υπήρχε σήμερα ο Προβλήτας 4 -τον οποίον ο κινεζικός όμιλος έχει ζητήσει να κατασκευάσει- και ο Πειραιάς θα ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία του Δεκεμβρίου 2021. Σύμφωνα με αυτά, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco, η ΣΕΠ Α.Ε., διακινήθηκαν 305.400 containers, καταγράφοντας πτώση κατά 25,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Συνολικά την περσινή χρονιά διακινήθηκαν από τους δύο προβλήτες 4,69 εκατ. TEU, αριθμός μικρότερος κατά 4,1% σε σχέση με το σύνολο του 2020.
Για να «αφήσει» ένα πλοίο εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, θα πρέπει να φορτώσει κιόλας, προκειμένου να δημιουργηθούν κενοί χώροι. Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι στη «Ν», το πρόβλημα σήμερα είναι περισσότερο τα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια και όχι τα κενά, για τα οποία μία λύση θα ήταν ίσως η δημιουργία ενός dry port κοντά στο λιμάνι. Όσον αφορά την αποκλιμάκωση της «ασφυξίας» των αποθηκευτικών χώρων στο λιμάνι, εξετάζεται η δυνατότητα να φύγουν containers για άλλα λιμάνια με μικρά πλοία, τα λεγόμενα feeders. Την κατάσταση, ωστόσο, δυσχεραίνει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια μεταφορική αλυσίδα, με εκατοντάδες containerships να αναμένουν για πολλές ημέρες προκειμένου να φορτοεκφορτώσουν.