Skip to main content

Επενδύσεις της Costamare άνω των 1,8 δισ. δολαρίων

Του Αντώνη Τσιμπλάκη

Σε παραγγελίες containerships και αγορές δεκάδων bulk carriers από την second hand αγορά επενδύει η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, εκμεταλλευόμενη την εκτόξευση των εσόδων από την κατακόρυφη αύξηση των ναύλων στην αγορά των containerships.

Δεν πέρασαν λίγες μέρες από την ανάδειξή του κ. Κωνσταντακόπουλου, ως ναυτιλιακή προσωπικότητα της χρονιάς από τα Lloyd’s List Greek Shipping awards, με αφορμή τις 44 πλέον αγορές bulk carriers μέσα στη χρονιά, και η Costamare, «χτύπησε» ξανά. Αυτή τη φορά στα containerships, αφού ανακοίνωσε μια νέα παραγγελία για δύο containerships χωρητικότητας 13.000 teu καθώς και την εξάσκηση των option για έξι ακόμα πλοία, δύο των 13.000 teu και ακόμα τέσσερα των 15.000 teu. Η παράδοσή τους είναι σχεδιασμένη να ξεκινήσει το ΄γ τρίμηνο του 2023 και να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα πλοία είναι εξασφαλισμένα με χρονοναυλοσύμφωνα από ισχυρούς ναυλωτές και η απόκτησή τους θα χρηματοδοτηθεί από διαθέσιμα της εταιρείας και από δανεισμό.

Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αγοράσει 44, προς στιγμήν bulk carriers, εκ των οποίων τα έξι θα τα παραλάβει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2022.

Σύμφωνα με ναυλομετικούς οίκους η χαμηλότερη τιμή σήμερα για ένα containership 15.000 teu είναι τα 155 εκατ. δολάρια και η χαμηλότερη για ένα 13.000 teu είναι τα 125 εκατ. δολάρια. Παράλληλα για τα bulk carriers στα πλοία έχει επενδύσει η εταιρεία, εκτιμάται ότι έχει καταβάλει περίπου 700 εκατ. δολάρια. Εφόσον όλες οι συμφωνίες έγιναν με τα σημερινά στάνταρ της αγοράς, οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας φέτος , φτάνουν μίνιμουμ τα 1,8 δισ. δολάρια.  

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Γρηγόρη Ζήκο: «Κατά τη διάρκεια του έτους ναυλώσαμε συνολικά 47 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσθέτοντας συμβατικά έσοδα 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Συμπεριλαμβανομένων των δύο νέων συμβάσεων ναυπήγησης που υπογράψαμε πρόσφατα και των option που ασκήθηκαν, τα συνολικά συμβατικά έσοδα της εταιρείας ανέρχονται σε 4,8 δις δολάρια, ενώ  η εναπομένουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης για τον στόλο είναι 6,3 χρόνια. Ταυτόχρονα επεκτείνουμε τον στόλο μας ξηρού χύδην φορτίου, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ιδιόκτητων πλοίων σε 44, υλοποιώντας την απόφασή μας να επενδύσουμε σε έναν κλάδο όπου η προσφορά χωρητικότητας περιορίζεται από το μικρό βιβλίο παραγγελιών και η ζήτηση ωθείται  από τις αυξημένες δαπάνες για υποδομές και κατανάλωση».