«Σε μια “εορταστική” φιέστα που σαν θέμα είχε την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας πρωταγωνίστησε πάλι η κυβέρνηση των ελίτ και των ιδιωτικών συμφερόντων» δηλώνουν ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νεκτάριος Σαντορινιός, και οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας, Τρύφωνας Αλεξιάδης, Νίνα Κασιμάτη και Γιάννης Ραγκούσης, σε συνέχεια των κυβερνητικών δηλώσεων μετά την τελετή για την παραχώρηση του 16% των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά στην ΟΛΠ ΑΕ.
Όπως σημειώνουν, «παρουσία των υπουργών κ. Πλακιωτάκη και κ. Γεωργιάδη, παραδόθηκε στα χέρια της ΟΛΠ ΑΕ το 16% των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά, που μέχρι τώρα ανήκε στο Ελληνικό Δημόσιο, αποδίδοντας στα δημόσια έσοδα κάθε χρόνο περίπου 5 εκατ. ευρώ».
Παράλληλα, επισημαίνουν πως η τελετή παραχώρησης του 16% των μετοχών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας «ήταν γεμάτη επικοινωνιακές κορώνες, όμως δεν συνοδεύτηκε ούτε για μια στιγμή από μια δημόσια συγγνώμη εκ μέρους των κυβερνητικών υπουργών: Συγγνώμη για το γεγονός ότι το Ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε κατά 90 εκατ. ευρώ. Συγγνώμη για το ότι δεν εφαρμόστηκε καμία ποινική ρήτρα, εξαιτίας του ότι οι 11 υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 294 εκατ., που αποτελούσαν συμβατικό όρο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και θα ωφελούσαν το λιμάνι και την τοπική επιχειρηματικότητα και κοινωνία, δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Συγγνώμη γιατί η μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων και οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ συνιστούν παράβαση καθήκοντος και τέλεση απιστίας απέναντι στον ελληνικό λαό και το δημόσιο συμφέρον».
Επιπλεόν, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η κυβέρνηση και ο κ. Πλακιωτάκης, οφείλουν να εξηγήσουν ξεκάθαρα στην πειραϊκή κοινωνία αν πρόθεσή τους είναι να ανοίξει διάπλατα τον δρόμο για την κατασκευή 4ου προβλήτα, ένα έργο που η δια-υπηρεσιακή Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων μέχρι τώρα αρνιόταν να εγκρίνει για το καλό του δημοσίου συμφέροντος, των εργαζομένων, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των κατοίκων του Κερατσινίου. Αλλιώς τι σημασία έχουν τα λόγια του περί “περαιτέρω ενίσχυσης της χωρητικότητας και της δυναμικής του λιμανιού με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος»”; ποιος ο σκοπός της αλλαγής της σύνθεσης της ΕΣΑΛ, που από ένα υπηρεσιακό όργανο, μετατράπηκε σε μια κυβερνητική επιτροπή, με τη συμμετοχή γενικών γραμματέων της κυβέρνησης και ποια η κρυφή ατζέντα πίσω από τη δυνατότητα που δόθηκε στην εταιρεία, με την πρόσφατη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, να αλλάξει τη φύση των υποχρεωτικών επενδύσεων;».
Ο τομεάρχης και οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεωρούν , επίσης, πως ο πρόσφατος θάνατος του λιμενεργάτη στον Πειραιά, «με τραγικό τρόπο καταδεικνύει την απουσία της κρατικής βούλησης να εφαρμόσει την εργατική νομοθεσία, να εντείνει τους ελέγχους στα ζητήματα των εργασιακών συνθηκών και της ασφάλειας αλλά και να θέσει ένα πλαίσιο στη λειτουργία των υπεργολαβιών στο λιμάνι.
Η ΝΔ δεν έχει ούτε σχέδιο ανάπτυξης, ούτε οργανωμένη στόχευση για την προσέλκυση επενδύσεων. Η φιέστα στον Πειραιά δείχνει ξεκάθαρα πως έχουμε να κάνουμε με μια κυβέρνηση που ανερυθρίαστα, πια, δίνει το μήνυμα στους επενδυτές πως στη χώρα αυτή η ανάπτυξη και οι επενδύσεις δεν γίνονται με όρους νομιμότητας, προστασίας του περιβάλλοντος, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών, αλλά με όρους πλιάτσικου, ξεπουλήματος και “κολλητών”».