Skip to main content

Νέες αγορές στα bulk carriers σχεδιάζει η Costamare  

Νέα επέκταση στον τομέα των bulk carriers σχεδιάζει η Costamare η οποία συμφώνησε με ευρωπαϊκή τράπεζα για χρηματοδότηση μελλοντικών αγορών, έναντι ποσού 150 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Κωσταντακόπουλου, που είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον τομέα των containerships, πραγματοποίησε φέτος δυναμικό άνοιγμα στα bulk carriers, με την απόκτηση ενός στόλου από 37 πλοία.

Σύμφωνα μάλιστα με το ενημερωτικό δελτίο για τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του έτους,  τα κέρδη της εκτινάχθηκαν στα 107,4 εκατ. δολάρια, έξι φορές πάνω σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (17,4 εκατ. δολάρια).  Παράλληλα και τα έσοδα της εταιρείας διπλασιάστηκαν και από 107,9 εκατ. δολάρια πέρσι ανήλθαν σε 216,2 εκαρ. δολάρια το φετινό τρίτο τίμηνο του έτους.

Σημειώνεται επίσης ότι παρά την απόκτηση των 37 bulk carriers, η εταιρεία από την δραστηριοποίηση των containerships των οποίων οι ναύλοι έχουν έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά τον τελευταίο χρόνο διαθέτει, στο τέλος του γ΄ τριμήνου ρευστότητα 303 εκατ. δολαρίων. Αν προστεθούν και τα μη αναληφθέντα κεφάλαια, η ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται στα 557,8 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Costamare Γρηγόρη Ζήκο, «Η ανάκαμψη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους συνεχίζεται, αντλώντας ισχύ από την ευνοϊκή δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης. Η διαθεσιμότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά έχει περιοριστεί λόγω των υψηλών όγκων φορτίου και της μεγάλης ζήτησης χωρητικότητας. Κατάσταση η οποία έχει επιδεινωθεί από τη συμφόρηση στα λιμάνια. Όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ναυλώθηκαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου έχουν «κλείσει»  σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από τους προηγούμενους ναύλους».

Όσον αφορά τον τομέα των bulk carriers, σημειώνει ότι η εταιρεία έχει παραλάβει 20 επιπλέον πλοία, ανεβάζοντας τον αριθμό πλοίων που της έχουν παραδοθεί στα 34. Τα υπόλοιπα τρία πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους, σημειώνει ο . Ζήκος και προσθέτει ότι όλα τα bulk carriers είναι στην spot αγορά, αποφέροντας πολύ υγιείς αποδόσεις.

Τα προβλεπόμενα έσοδα από τα ναυλοσύμφωνα για τα επόμενα χρόνια έχουν φθάσει τα 3,3 δισ. δολάρια και η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης για τον στόλο των containerships είναι πάνω από τέσσερα χρόνια.