Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Μία νέα εταιρεία διαχείρισης πλοίων εγκατέστησε στην Ελλάδα ο όμιλος Τσάκου, αυτή τη φορά σε συνεργασία με τον όμιλο της Hyundai. Η νέα εταιρεία είναι η Tsakos Hyundai Shipmanagement και αποτελεί το πρώτο βήμα στη ρότα που έχει χαράξει η ΤΕΝ να αυξήσει σημαντικά τον στόλο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια.
Η Tsakos Hyundai Shipmanagement θα αναλάβει την τεχνική διαχείριση των δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που ανήκουν ήδη στον όμιλο και ειδικότερα στην εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), τα οποία απασχολούνται με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τα πλοία είναι το μεταφορικής ικανότητας 149.700 κυβικών μέτρων «Neo Energy», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2007 και είναι ναυλωμένο σε κινεζικό όμιλο για τους επόμενους 18 μήνες ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG, και το «Maria Energy» το οποίο ναυπηγήθηκε το 2016 και ναυλώθηκε στην Cheniere Energy μέχρι τα μέσα του 2018. Η συμμαχία με τη Hyundai έγινε καθώς τα δύο LNG Carriers έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της νοτιοκορεατικής εταιρείας, ενώ και τα πληρώματα είναι από τη Νότια Κορέα.
Παράλληλα και μέχρι να αυξηθεί ο αριθμός των LNG Carriers που θα περιλαμβάνονται στον στόλο του ελληνικού ομίλου, η Tsakos Hyundai Shipmanagement μπορεί να αναλάβει την τεχνική διαχείριση ορισμένων δεξαμενόπλοιων της TΕΝ.
Επισημαίνεται ότι πρόσφατα σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος επανέλαβε τον στόχο της εταιρείας να έχει περίπου 12 LNG Carriers μέσα στα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια. «Προς το παρόν», ανέφερε ο κ. Τσάκος, «δεν υπάρχουν κάποια πολύ άμεσα σχέδια, ωστόσο θα επεκταθούμε στην αγορά του LNG μόλις ολοκληρωθεί το τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΕΝ». Σημειώνεται ότι η ΤΕΝ υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής επτά ακόμη δεξαμενόπλοιων, το οποίο ολοκληρώνεται στο τέλος του 2017.
Τι αναφέρεται στη «Διαύγεια»
Η σύσταση της νέας εταιρείας, που έχει έδρα την Ελλάδα, εγκρίθηκε όπως προβλέπει η νομοθεσία και από το υπουργείο Ναυτιλίας. Όπως αναφέρεται στη «Διαύγεια», εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή η εγκατάσταση στην Ελλάδα γραφείου ή υποκαταστήματος της εταιρείας Tsakos Hyundai Shipmanagement που εδρεύει στα νησιά Μάρσαλ και την υπαγωγή της στις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 27/1975 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 2234/1994 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 3752/2009 και με το άρθρο 31 του Ν. 4150/2013 με τον σκοπό όπως εφόσον επιτρέπεται από το καταστατικό της, απασχολείται αποκλειστικά και μόνο με πράξεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό, δηλαδή με τη διαχείριση, εκμετάλλευση, ναύλωση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία πάνω από 500 κόρους ολικής χωρητικότητας, με εξαίρεση τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και τα εμπορικά πλοία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιρειών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις προαναφερόμενες δραστηριότητες. Σκοποί της νέας εταιρείας είναι μεταξύ άλλων:
- Η εξεύρεση πληρωμάτων από την Ελλάδα ή το εξωτερικό για την επάνδρωση των πιο πάνω πλοίων, την υπογραφή συμβάσεων ναυτικής εργασίας με τα πληρώματα των πλοίων αυτών, καθώς και τις διατυπώσεις για την αποστολή και μετάβαση των πληρωμάτων σ’ αυτά τα πλοία. Για την εξεύρεση και επάνδρωση των πιο πάνω πλοίων με ελληνικά πληρώματα, πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας που ισχύουν κάθε φορά.
- Για τη συντήρηση, τις επισκευές, τις μετασκευές, τον εφοδιασμό, την κλάση των παραπάνω πλοίων, είτε οι σχετικές συμβάσεις και εργασίες συνάπτονται και εκτελούνται στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
Ευοίωνες προοπτικές
Το καλύτερο μέλλον απ’ όλα τα ορυκτά καύσιμα έχει το φυσικό αέριο, καθώς η ζήτησή του θα αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 1,5% μέχρι το 2040, σύμφωνα με την έκδοση «World Energy Outlook 2016» της International Energy Agency (IEA). Παράλληλα, η συνολική κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το μερίδιό του στη συνολική κατανάλωση αερίου να φτάσει μέχρι το 2040 στο 53% από 42% που είναι σήμερα.
Όπως αναφέρει η ΙΕΑ, η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξάνεται σχεδόν παντού με εξαίρεση την Ιαπωνία όπου παρατηρείται μείωση, καθώς αξιοποιείται εκ νέου η πυρηνική ενέργεια. Η Κίνα -όπου η κατανάλωση αερίου αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 400 δισ. κυβικά μέτρα- και η Μέση Ανατολή είναι οι μεγαλύτερες πηγές ανάπτυξης της αγοράς του αερίου.