Από την έντυπη έκδοση
Κατακόρυφη αύξηση σημείωσε το 2018 η κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, αφού τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 42,3 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 100% και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 147% σε 27,9 εκατ. ευρώ έναντι 11,3 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017.
Άνοδος κύκλου εργασιών
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 132,9 εκατ. ευρώ έναντι 111,5 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 19,2%. H μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης κατά 27,8% ή κατά 12,2 εκατ. ευρώ περίπου και των εσόδων από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων κατά 25,3% ή κατά 5,1 εκατ. ευρώ περίπου. Επιπλέον αύξηση εσόδων σημειώθηκε στον τομέα διακίνησης αυτοκινήτων κατά 13,2% ή ποσού 1,6 εκατ. ευρώ και ναυπηγοεπισκευής κατά 37,4% ή 2,6 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης παρουσίασαν αύξηση 4,3% και ανήλθαν σε 94,1 εκατ. ευρώ, οι αμοιβές προσωπικού παρουσίασαν μείωση και ανήλθαν σε 55,4 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ το 2017. Η μείωση ποσού 2,4 εκατ. ευρώ οφείλεται κυρίως στη χορήγηση κινήτρων εθελούσιας αποχώρησης σε όσους εργαζόμενους είχαν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης. Επίσης η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλει 4,8 εκατ. ευρώ ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2018 έναντι 4,1 εκατ. το 2017. Σημαντική αύξηση σημείωσαν και τα διαθέσιμα που ανήλθαν σε 80,9 εκατ. ευρώ έναντι 61,9 εκατ. ευρώ το 2017. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 0,424 ευρώ από 0,1712 ευρώ το 2017 (αύξηση 148%).
Ικανοποιημένη η διοίκηση
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu: «Το 2018 ήταν η πιο επιτυχής χρονιά για την ΟΛΠ Α.Ε. από άποψη κερδοφορίας μέχρι την επόμενη. Όλες οι επιχειρησιακές μονάδες συνεχώς βελτιώνουν την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και το οικονομικό τους αποτέλεσμα. Περιμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις από το ελληνικό κράτος ώστε να επιταχύνουμε την υλοποίηση των επενδύσεων, που όπως προκύπτει και από τα σημερινά αποτελέσματα δημιουργούν προστιθέμενη αξία και μακροπρόθεσμα οφέλη για τους μετόχους, τους εργαζομένους, τις τοπικές κοινωνίες και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της ΟΛΠ Α.Ε.».
Οι δραστηριότητες
Κατόπιν 3 ετών αύξησης διακίνησης με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, το 2018 η διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων παρέμεινε σχεδόν σταθερή. Η συνολική διακίνηση το 2018 ανήρθε σε 429.170 οχήματα έναντι 431.157 το 2017, καταγράφοντας οριακή μείωση 0,5%. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το φορτίο για την εγχώρια αγορά κατέγραψε ξανά διψήφιο ρυθμό αύξησης κατά 17,5% (από 99.325 το 2017 σε 116.737), ενώ το φορτίο διαμετακόμισης μειώθηκε κατά 5,8% (312,433 μονάδες το 2018 έναντι 331.832). Στον προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων το 2018 διακινήθηκαν 498.708 TEU έναντι 453.264 TEU το 2017, επιτυγχάνοντας αύξηση 10%. Σημαντική αύξηση 25,4% κατέγραψε ο όγκος εγχωρίου φορτίου από 76.188 TEU το 2017 σε 95.673 TEU το 2018.
Ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, σημείωσε σημαντική αύξηση το 2018 ως αποτέλεσμα των επενδύσεων, των βελτιώσεων των τιμολογίων και του επιθετικού marketing. Στον τομέα δεξαμενών εξυπηρετήθηκαν 104 πλοία το 2018 έναντι 88 το 2017 (18%), ενώ οι ημέρες απασχόλησης κατέγραψαν μεγάλη αύξηση (54%) ενισχυόμενες και από την ενεργοποίηση της δεξαμενής «Πειραιάς ΙΙΙ» με ανυψωτική ικανότητα 22.000 τόνων. Ωστόσο, τα επισκευαζόμενα πλοία ανήρθαν σε 275 το 2018 έναντι 272 την προηγούμενη χρονιά, καταγράφοντας οριακή αύξηση. Όσον αφορά την κρουαζιέρα, η συνολική διακίνηση επιβατών το 2018 ανήρθε σε 961.632 έναντι 1.055.559 το 2017, καταγράφοντας μείωση 8,9%. Οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) ανήρθαν σε 354.398 έναντι 332.611 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 6,6%. Και στην ακτοπλοΐα η συνολική διακίνηση επιβατών το 2018 στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε οριακή αύξηση της τάξης 0,7%, με 15.657.368 επιβάτες έναντι 15.555.123 το 2017.
Επενδύσεις
Μέχρι το τέλος του 2018 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 68,19 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο έργα υποχρεωτικών επενδύσεων (τελικής αξίας 293,78 εκατ. ευρώ ως απόρροια των υποχρεωτικών επενδύσεων της 1ης επενδυτικής περιόδου της σύμβασης παραχώρησης) όσο και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις της εταιρείας.
Ο ΟΛΠ σε αυτή τη φάση εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις σχεδιάζει να προχωρήσει και σε τρία μεγάλα έργα, όπως είναι η ανάπτυξη Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (logistics) στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, στην κατασκευή δύο κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων για το car terminal αξίας 27 εκατ. ευρώ, και στην ανάπτυξη επιβατικού σταθμού για την κρουαζιέρα μαζί με το mall αξίας 80 εκατ. ευρώ. Ο ΟΛΠ θεωρεί ότι τα έργα αυτά θα δώσουν ώθηση τόσο στην εταιρεία όσο και στην τοπική και εθνική οικονομία.