Skip to main content

Η προσφορά των bulk carriers στην παγκόσμια οικονομία

Την προσφορά της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στην παγκόσμια οικονομία, αναδεικνύει μέσα από ένα σύντομο βίντεο ο πρόεδρος της Ένωσης Ανεξαρτήτων Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων (Intercargo) Δημήτρης Φαφαλιός.

Τα γνωστά σε παγκόσμιο επίπεδο ως bulk carriers πλοία, μεταφέρουν πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία στις κατασκευές αλλά και στην ενέργεια, καθώς και βασικά διατροφικά προϊόντα όπως είναι για παράδειγμα τα σιτηρά. Χωρίς τα φορτία αυτά, ο κόσμος θα έμενε χωρίς τρόφιμα αλλά και η παγκόσμια οικονομία θα “πάγωνε’. 

Όπως αναφέρεται στο βίντεο, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, μια από τις βασικές επιδιώξεις της Intercargo είναι η αναγνώριση των ναυτικών ως key workers. Οι ναυτικοί, χάρη στους οποίους το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης, όντας για έξι ή και παραπάνω μήνες μέσα στα πλοία, είναι αναγκαίο να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν στα σπίτια τους, ή να φτάσουν έγκαιρα σε ένα λιμάνι προκειμένου να επιβιβαστούν για το επόμενο ταξίδι τους.

Το 2020 έχουν καταγραφεί περιστατικά όπου ναυτικοί παρέμειναν πάνω σε πλοία για περισσότερους από 12 μήνες, αφού τα κράτη στα οποία έπλεαν τα πλοία δεν τους έδιναν άδεια για να αποβιβαστούν. Αλλά ακόμα και στη περίπτωση που αποβιβάζονταν ήταν εξαιρετικά δύσκολο να βρουν πτήσεις για να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Ακόμα, ενδεχόμενη αναγνώριση των ναυτικών ως key workers, από όλα τα κράτη, γιατί σε επίπεδο Ηνωμένων Εθνών έχουν αναγνωριστεί, θα τους δώσει προτεραιότητα και στους εμβολιασμούς. Εξέλιξη που θεωρείται πολύ σημαντική, αφού οι ναυτικοί μέσα στο πλοίο για έξι μήνες περίπου σε κάθε μπάργκο, δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης οποιαδήποτε στιγμή στους εμβολιασμούς.    

Παράλληλα, η Intercargo προωθεί την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία, στηρίζοντας τις δράσεις που θα φέρουν τη ναυτιλία πιο κοντά στην απανθρακοποίηση. Συμμετέχει και στην πρωτοβουλία της παγκόσμιας ναυτιλίας για το πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης ύψους  ύψους 5 δισ. δολαρίων,  για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων λύσεων που θα ενισχύσουν την προσπάθεια απανθερακοποίησης της ναυτιλίας.

Η Ένωση αποτελείται από περισσότερες από 220 εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε τριάντα χώρες.