Skip to main content

Ρεκόρ: Ξεπερνά τα 5.000.000 TEU το λιμάνι του Πειραιά

Στα 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος έφθασε σήμερα η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε., μετά την άφιξη του εμπορευματοκιβωτίου με αριθμό CSUN7025891, που εκφορτώθηκε από το πλοίο Cosco Shipping Capricorn.

Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα τέσσερα πρώτα λιμάνια της Ευρώπης.

Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά λόγω της Cosco είναι ιδιαίτερα έντονη τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σχολιάζεται θετικά και από διεθνείς αναλυτές των λιμενικών υποθέσεων.

Όπως ανέφερε πρόσφατα η «Ν», το porteconomics.eu παρουσίασε την κίνηση των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και ανέφερε ότι «o Πειραιάς συνεχίζει την ισχυρή πορεία ανάπτυξης που καταγράφει την τελευταία δεκαετία, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή αύξηση 23,8% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Αν αυτό το ποσοστό ανάπτυξης μπορέσει να διατηρηθεί ολόκληρο το 2019, το ελληνικό λιμάνι θα φτάσει τα 6 εκατομμύρια TEU φέτος, στην τέταρτη θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη. Σημειώστε ότι ο Πειραιάς διαχειρίστηκε μόλις 1,2 εκατομμύριο TEU το 2010».

Πάντως, με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου του 2019, το Ρότερνταμ διατηρεί την πρώτη θέση με 7,5 εκατ. teu και άνοδο 6,4% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα κι ακολουθεί η Αμβέρσα με 5,84 εκατ. teu, έναντι 5,57 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2018, σημειώνοντας άνοδο 4,84%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Αμβούργο που κατέγραψε άνοδο 7,5% στη διακίνηση containers κι έφτασε τα 4,7 εκατ. teu.

Το Bremen-Bremenhaven που στο τέλος του 2018 είχε την τέταρτη θέση ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2019 μια μείωση κατά 8,6% στη διακίνηση containers στα 2.486.121 teu. Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το εν λόγω λιμάνι σημαίνει ότι θα χάσει για φέτος την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, την οποία με βάση τα στοιχεία επταμήνου θα κερδίσει ο Πειραιάς. Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, πάντως, βάζει πλώρη και για ψηλότερα, καθώς η διοίκηση του ΟΛΠ σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι, ο οποίος ωστόσο προς το παρόν έχει «παγώσει», καθώς ζητούνται αντισταθμιστικά οφέλη από την κυβέρνηση.

Στόχος της Cosco είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU, άρα διεκδικεί την τρίτη θέση από το Αμβούργο.

naftemporiki.gr