Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου καλύτερα των αναμενόμενων ανακοίνωσε η Costamare, εκπλήσσοντας θετικά αυτή τη φορά τους επενδυτές σε μία περίοδο που η κρίση εξακολουθεί να πλήττει τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Μπορεί στις αρχές Οκτωβρίου με την απόφασή της να μειώσει το μέρισμα στο ένα τρίτο να προκάλεσε «θαλασσοταραχή» στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ωστόσο η χθεσινή ανακοίνωση για τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και του εννεαμήνου του τρέχοντος έτους έγινε δεκτή με μία θετική αντίδραση στην τιμή της μετοχής της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να σημαίνει αυτό ότι καλύφθηκε το «γκαπ» της 4ης Οκτωβρίου, όταν η μετοχή από τα 9,02 δολάρια βρέθηκε στα 7,32 δολ. Χθες η τιμή της μετοχής κυμαινόταν στη μέση της συνεδρίασης στα 7,69 δολ με άνοδο 2,54%.
Παράλληλα η Costamare, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, ανακοίνωσε ότι ανέβαλε για το πρώτο τρίμηνο του 2017 την παραλαβή τεσσάρων υπό ναυπήγηση containerships μετά από συμφωνία με τα ναυπηγεία της Hanjin Heavy Industries. Τα πλοία ανήκουν στο joint venture που έχει συστήσει η Costamare με το επενδυτικό fund York.
Ωστόσο, το προηγούμενο τρίμηνο η εταιρεία παρέλαβε πέντε νεότευκτα μεταφορικής ικανότητας 14.000 teu το κάθε ένα, τα οποία απασχολούνται ήδη με δεκαετή ναύλωση, ενώ παρέλαβε ένα ακόμη μεταφορικής ικανότητας 11.000 teu.
Η Costamare ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του 2016 έσοδα ύψους 358,05 εκατ. δολ. έναντι 368,1 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Επίσης τα έσοδα του τρίτου τριμήνου ήταν μειωμένα στα 118,2 εκατ. δολ. έναντι 124,03 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Τα έσοδα μειώθηκαν τόσο στο τρίμηνο όσο και στο εννεάμηνο, λόγω κυρίως της πτώσης των ναύλων σε ορισμένα πλοία τα συμβόλαια απασχόλησης των οποίων ανανεώθηκαν στη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε και στην πώληση δύο πλοίων με συνέπεια στη διάρκεια του εννεαμήνου του τρέχοντος έτους να έχει απασχολήσει 53,8 πλοία (μέσο όρο) έναντι 55 πλοίων το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Τα EBITDA μειώθηκαν στα 232,9 εκατ. δολ. έναντι 250,6 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο του 2015, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα EBITDA μειώθηκαν στα 67,9 εκατ. δολ. έναντι 82,45 εκατ. δολ. πέρυσι.
Τα κέρδη στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 92,7 εκατ. δολ. έναντι 105,4 εκατ. δολ. Πέρυσι, ενώ στο τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν στα 20,6 εκατ. δολ. έναντι 34,8 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 0,37 δολ., δύο σεντ υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών.
Στις 30 Σεπτεμβρίου η Costamare είχε μια συνολική ρευστότητα 154,1 εκατ. δολ.
Ο οικονομικός διευθυντής της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος, σημείωσε ότι η εταιρεία στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου παρουσίασε σταθερά αποτελέσματα και επανέλαβε ότι στο πλαίσιο της πολιτικής ισχυροποίησης του ισολογισμού της εταιρείας η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει το 65% των μετοχών, επενδύει και πάλι τα μερίσματα που της αναλογούν, όπως δεσμεύθηκε με το σχετικό πρόγραμμα που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Επισημαίνεται ότι η Costamare υλοποιεί σχέδιο επανεπένδυσης των μερισμάτων που δίνει τη δυνατότητα στους μετόχους να αγοράζουν επιπλέον μετοχές, αξιοποιώντας το μέρισμα που λαμβάνουν.
Κινήσεις όπως η παράταση στην παραλαβή των νεότευκτων πλοίων και επανεπένδυση των μερισμάτων εντάσσονται στην απόφαση της διοίκησης να διατηρήσει ισχυρό τον ισολογισμό της Cosatamare σε μία περίοδο κρίσιμη για τον κλάδο των containerships. Τέλος, να σημειωθεί ότι η Costamare δεν είχε κανένα πλοίο ναυλωμένο στην υπό πτώχευση Hanjin.