Skip to main content

Ανάπτυξη Πειραιά με το μοντέλο της Σιγκαπούρης

Από την έντυπη έκδοση

Θετικός εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο ενδεχόμενο νέας επέκτασης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, συνομιλώντας χθες με τον πρόεδρο της Cosco Σου Λιρόνγκ στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στη Κίνα.

«Θέλω να ενημερώσω ότι το συμπληρωματικό σχέδιο για την επέκταση του λιμανιού είναι σχήμα υπό συζήτηση και η κυβέρνηση επί της αρχής είναι θετική, υπό την προϋπόθεση να πείσουμε την τοπική κοινωνία ότι η συμφωνία θα είναι προς όφελός της και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον» δήλωσε ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με την ανταπόκριση του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Σημειώνεται ότι στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, η πρόταση για κατασκευή νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων παραπέμφθηκε για το μέλλον, γιατί κρίθηκε ότι η πρόταση δεν είναι ώριμη.

Η ναυπηγοεπισκευή

Ο πρωθυπουργός έθιξε και τα ζήτημα της ναυπηγοεπισκευής, οι εκπρόσωποι της οποίας στον Πειραιά βρίσκονται σε διαρκή διένεξη με τη διοίκηση του ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια, αφού θεωρούν ότι οι πολιτικές που σχεδιάζει κατά καιρούς θα οδηγήσουν σε πτώχευση μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων του κλάδου.

Ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με την ανταπόκριση, χαιρέτισε το κινεζικό ενδιαφέρον για τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό να στηριχθεί η εγχώρια δραστηριότητα στο Πέραμα. Απέδωσε επίσης μεγάλη σημασία στις νέες υποδομές, στα νέα ξενοδοχεία και στην ανάπτυξη του Πειραιά που θα τον καταστήσουν κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας στην κρουαζιέρα.

«Κοινός μας στόχος είναι να κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης» τόνισαν από κοινού ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο πρόεδρος της Cosco, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην έδρα της κινεζικής εταιρείας στη Σαγκάη.

«Έχουμε στόχο να κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και το master plan μάς διασφαλίζει ότι θα το πετύχουμε. Θέλουμε να κάνουμε τον Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο του κόσμου στο μοντέλο της Σιγκαπούρης» υπογράμμισε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Cosco. Δεσμεύτηκε πως «όλοι θα συμβάλουν στην οικονομική ευημερία της τοπικής κοινωνίας και θα  υλοποιήσουμε τα σχέδια με σεβασμό στους νόμους και προστατεύοντας το περιβάλλον».

«Επί της ουσίας δεν υπάρχουν στην Ελλάδα ουσιαστικές αντιρρήσεις γι’ αυτή την επένδυση και αυτή είναι σημαντική κατάκτηση» απάντησε ο πρωθυπουργός, ο οποίος ανέφερε ότι «μπορούμε να προσθέσουμε και μια διάσταση πολιτισμού στην επένδυση». Σημείωσε, ειδικότερα, ότι μπορεί να μετατραπεί ένα παλιό σιλό στον Πειραιά σε μουσείο ενάλιων αρχαιοτήτων όπου θα υπάρχει και χώρος με κινεζικά εκθέματα, όπως π.χ. σπουδαία πλοία προηγούμενων αιώνων.

Επιστολή ΔΝΕ στον ΥΕΝ

Την ώρα που ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης βρίσκονταν στην Κίνα και συζητούσαν, μεταξύ άλλων και για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, η Διεθνής Ναυτική Ένωση απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Ναυτιλίας με την οποία ζητούσε να προχωρήσει το έργο άμεσα. «Η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός κατά γενική ομολογία εθνικού στρατηγικού στόχου, την ανάδειξή του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της Μεσογείου και ως ένα από τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης» σημειώνει η ΔΝΕ και προσθέτει: «Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δεδομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια». «Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης επενδύουν συνεχώς στις υποδομές τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των διεθνών τακτικών γραμμών, ανάλογες επενδυτικές δράσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται και στο λιμάνι του Πειραιά» σημειώνει η Διεθνής Ναυτική Ένωση και καταλήγει: «Αυτό θα λειτουργούσε προς όφελος του λιμένος, των χρηστών του, της κοινωνίας γενικότερα μέσω της αύξησης των θέσεων εργασίας, αλλά και της ελληνικής οικονομίας».