Αναγκαία για την ανάδειξη του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου θεωρεί η Διεθνής Ναυτική Ένωση την κατασκευή της προβλήτας IV του ΟΛΠ.
Σε επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η Ένωση αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία δεν ενέκρινε την κατασκευή επειδή έκρινε ότι δεν είναι ώριμες προς τούτο οι συνθήκες και εκφράζει την αντίθεσή της, τονίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό παγώνει η προοπτική αναβάθμισης του λιμανιού.
«Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δε3δομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια» αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Η απόφαση της ΕΣΑΛ… παγώνει την προοπτική πραγματικής αναβάθμισης και αυτό πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην εξελικτική του πορεία» επισημαίνει και εξηγεί: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης επενδύουν συνεχώς στις υποδομές τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των διεθνών τακτικών γραμμών, ανάλογες πεενδυτικές δράσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται και στο λιμάνι του Πειραιά».
H Διεθνής Ναυτική Ένωση τονίζει πως κάτι τέτοιο θα ήταν προς όφελος συνολικά της ελληνικής οικονομίας και της δημιουργίας θέσεων εργασίας και καλεί το υπουργείο να επανεξετάσει το θέμα.
Από την Κίνα ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε για το θέμα: «Το συμπληρωματικό σχέδιο όσον αφορά την επέκταση της δυνατότητας του λιμανιού ως προς το κομμάτι της διαχείρισης των κοντέινερ είναι ένα σημείο που είναι προς συζήτηση».
Πρόσθεσε μάλιστα πως «η ελληνική κυβέρνηση είναι εξαρχής πολύ θετική με την προϋπόθεση ότι θα μπορέσουμε να πείσουμε και την τοπική κοινωνία -ενδεχομένως μέσα από μια σειρά από αντισταθμιστικά οφέλη- ότι αυτή η επένδυση θα είναι συνολικά προς όφελός της και δεν θα υποβαθμίσει την ποιότητα του περιβάλλοντος».
naftemporiki.gr