«Η παραίτηση του υπ. Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά στην Αθήνα, καθώς και οι έντονες πολιτικές αντιπαραθέσεις στα Σκόπια κινδυνεύουν να δυναμιτίσουν το σημαντικότερο εγχείρημα της Δύσης στην νοτιοανατολική Ευρώπη στο πεδίο της πολιτικής ασφαλείας: την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ. Στην καλύτερη περίπτωση οι τελευταίες εξελίξεις περιορίζουν τις πιθανότητες μιας επίλυσης του ονοματολογικού» σημειώνει η Frankfurter Allgemeine Zeitung σε άρθρο με τίτλο «Νέες εκλογές αντί για επίλυση;»
»Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει: «Ο Νίκος Κοτζιάς ήταν ο αρχιτέκτονας της συμφωνίας Αθήνας-Σκοπίων για την αλλαγή ονομασίας της ΠΓΔΜ σε Βόρεια Μακεδονία. Με τη συμφωνία θα τερματίζονταν η απομόνωση του μικρού κράτους. (…) Οι τελευταίες ειδήσεις από τα Σκόπια προκαλούν ωστόσο εύλογα ερωτήματα σχετικά με την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης. Περίπου 15 βουλευτές της αντιπολίτευσης έλαβαν κλήση να παρουσιαστούν σε εισαγγελέα.
»Η χρονική στιγμή είναι μάλλον περίεργη, μιας και επίκειται η ψηφοφορία στη Βουλή για τη μεταρρύθμιση του Συντάγματος και τη μετονομασία της χώρας σε Βόρεια Μακεδονία. (..) Λόγω των εξελίξεων η συντηρητική αντιπολίτευση, που αντιμάχεται τη Συμφωνία των Πρεσπών, συσπειρώνεται ολοένα και περισσότερο.
Αν πράγματι κανένας βουλευτής του VMRO-DPMNE δεν πει το “ναι” στην αλλαγή του Συντάγματος τότε αντί για επίλυση του ονοματολογικού η χώρα θα πάει σε νέες εκλογές. Σε περίπτωση που οι Σοσιαλδημοκράτες του πρωθυπουργού Ζόραν Ζάεφ και οι εταίροι τους δεν βγουν ενισχυμένοι από την εκλογική διαδικασία τότε η πιο περιττή διένεξη της ηπείρου θα παραμείνει επ΄ αόριστον».
«Αποχαιρετισμός με οργή»
Στην παραίτηση Κοτζιά αναφέρεται σε άρθρο με τίτλο «Αποχαιρετισμός με οργή», η Süddeutsche Zeitung: «Ο υπ. Εξωτερικών αποχαιρέτησε με στίχους του ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου: “Bαθιά να με θάψουν θέλησαν, ξέχασαν ότι είμαι σπόρος”.
»Η παραίτηση πλήττει την κυβέρνηση Τσίπρα σε μια κακή χρονική συγκυρία. Κοτζιάς και Τσίπρας επέδειξαν από κοινού πολιτικό θάρρος στην προσπάθειά τους να τερματίσουν μια διένεξη που επιβαρύνει τις δύο γειτονικές χώρες ήδη από τις αρχές τη δεκαετίας του ΄90».
«Brexit – Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία»
«Οι διαπραγματεύσεις για το Brexit ενδέχεται να διαρκέσουν μέχρι τον Δεκέμβριο. Η ΕΕ χρειάζεται τώρα γερά νεύρα» παρατηρεί η Handelsblatt, σε άρθρο υπό τον τίτλο «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία». Η οικονομική εφημερίδα σημειώνει με αφορμή τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ για το Brexit:
«H EE παραμένει με άδεια χέρια. Δυστυχώς δεν βοηθά ότι το 90% της συμφωνίας με τη Βρετανία είναι έτοιμο. Όσο οι δύο πλευρές δεν έχουν συμφωνήσει και στο υπόλοιπο 10% το ενδεχόμενο ενός χαοτικού Brexit θα κρέμεται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από την Ευρώπη. Η ΕΕ δεν μπορεί ούτε να παραιτηθεί από συνοριακούς ελέγχους στα νέα ευρωπαϊκά σύνορα στην Ιρλανδία ούτε να θέσει σε κίνδυνο την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.
»Το μόνο που απομένει λοιπόν στους Ευρωπαίους είναι να περιμένουν μέχρι να υποχωρήσει η Βρετανία. Δεν είναι λίγοι οι Ευρωπαίοι που πιστεύουν ότι στο τέλος αυτό θα γίνει επειδή ένα χαοτικό Brexit θα πλήξει πρωτίστως την βρετανική οικονομία».
Η Cobalt ακυρώνει όλες τις πτήσεις της
«Μετά από μόλις δύο χρόνια λειτουργίας η αεροπορική εταιρία της Κύπρου Cobalt ακύρωσε εν μια νυκτί όλες τις πτήσεις της» γράφει το Spiegel Online. «Mετά την χρεοκοπία της Cyprus Airways αρχές του 2015 η Cobalt ήταν η μεγαλύτερη κυπριακή αεροπορική εταιρία με έξι αεροσκάφη και 23 προορισμούς. Το κυπριακό υπουργείο Μεταφορών δεσμεύθηκε ωστόσο να βρει μια λύση για όλους τους επιβάτες που αποκλείστηκαν στην Κύπρο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες η αεροπορική εταιρία ακύρωσε όλες τις πτήσεις αφότου απέτυχαν οι διαπραγματεύσεις με έναν ευρωπαϊκό επενδυτή».