Τον έντονο προβληματισμό του εξέφρασε την Τρίτη ο ΟΗΕ, σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen και κάλεσε τη γερμανική εταιρεία να «συνεργαστεί πλήρως» στην έρευνα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να είναι ένας εταίρος μας στις προσπάθειές μας (…) για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.
Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο μιας ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή η εταιρεία να συνεργαστεί πλήρως και να επιλύσει το ζήτημα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι 11 εκατομμύρια οχήματα τα οποία έχει κατασκευάσει και πωλήσει παγκοσμίως είναι εφοδιασμένα με το λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων, που ανακάλυψαν οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ.
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ κάλεσε τη Volkswagen, ένα από τα μεγάλα ονόματα της γερμανικής βιομηχανίας, να επιδείξει «πλήρη διαφάνεια» στο ζήτημα.
Η μετοχή της Volkswagen έκλεισε την Τρίτη με πτώση σχεδόν 20% (-19,82%) και περίπου 35% μέσα σε δύο ημέρες στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, συμπαρασύροντας και τον γενικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι έχει απολέσει κεφαλαιοποίηση ύψους 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Καθώς η υπόθεση πήρε διαστάσεις χωρίς προηγούμενο, ο διευθύνων σύμβουλος της γιγαντιαίας αυτοκινητοβιομηχανίας Μάρτιν Βίντερκορν ζήτησε «συγγνώμη», είπε ότι η ευθύνη δεν είναι μόνο δική του, ενώ υποσχέθηκε ότι θα χυθεί φως στην υπόθεση, ωστόσο αποπειράθηκε να διασκεδάσει την έντονη φημολογία περί απομάκρυνσής του.
Κατεπείγουσα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου Volkswagen αναμενόταν να διεξαχθεί το βράδυ της Τρίτης. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Hannoversche Allgemeine Zeitung, ο Μάρτιν Βίντερκορν «έχει απολέσει την εμπιστοσύνη των μεγάλων μετόχων».
Πηγή: ΑΜΠΕ