Ο εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού έχει συνδεθεί με το μήνυμα για την απόκτηση της ελευθερίας και την οικοδόμηση του τείχους ανοσίας που θα ανακόψει την πανδημία. Σε αρκετές χώρες μάλιστα για να ενισχυθούν οι εμβολιασμοί προσφέρονται διάφορα κίνητρα είτε καθολικά στους πολίτες που θα προσέλθουν για να εμβολιαστούν είτε στους πολίτες από συγκεκριμένες ομάδες είτε στους επαγγελματίες που θα πείσουν τους διστακτικούς πολίτες να εμβολιαστούν. Σε κάποιες χώρες επίσης ο εμβολιασμός εξασφαλίζει τη συμμετοχή σε λοταρίες.
Όταν ξεκίνησε η εκστρατεία εμβολιασμού στο Χονγκ Κονγκ, το μεγαλύτερο βραβείο ήταν ένα αυτοκόλλητο Instagramable. Πλέον στο Χονγκ Κονγκ, θα μπορούσε κανείς να διεκδικήσει ένα Tesla ή ακόμα και ένα διαμέρισμα στην πιο ακριβή αγορά κατοικιών στον κόσμο.
Η Ρωσία δίνει snowmobile. Οι πολίτες της Δυτικής Βιρτζίνια μπορούν να κερδίσουν άδειες κυνηγιού εφ’όρου ζωής και προσαρμοσμένα τουφέκια. Στην Αλαμπάμα, οι άνθρωποι που έχουν εμβολιαστεί έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν σε πίστα αγώνων.
Η λαχειοφόρος αγορά του Χονγκ Κονγκ, με τις ράβδους χρυσού, το Rolex και τα 100.000 δολάρια για αγορές, είναι σίγουρα από τις πιο λαμπερές. Ωστόσο, αποτυγχάνουν στο να ενισχύσουν τα ποσοστά εμβολιασμού.
Καθώς η παραλλαγή Δέλτα κυριαρχεί στον κόσμο, οι εκκλήσεις για εμβολιασμό γίνονται πιο έντονες στις χώρες όπου υπάρχουν επαρκείς προμήθειες. Κυβερνήσεις και ιδιωτικές επιχειρήσεις δοκιμάζουν μια σειρά τακτικών, από διαφημίσεις που περιλαμβάνουν καθησυχαστικά μηνύματα από αξιόπιστες τοπικές προσωπικότητες – όπως γιατρούς ή νοσοκομειακούς υπαλλήλους – έως προσπάθειες για τον περιορισμό της πρόσβασης των ανεμβολίαστων σε δημόσιους χώρους ή στους κλειστούς χώρους της εστίασης.
Η παροχή δώρων θεωρείται η λιγότερο αμφιλεγόμενη επιλογή, αν και έχει δημιουργήσει ηθικά ζητήματα. Παρόλο που οι policymakers δεν περιμένουν τέτοια κίνητρα να έχουν μεγάλη επίδραση στους αντιεμβολιαστές, βασίζονται στην ελπίδα ότι μπορούν να δώσουν ένα κίνητρο σε όσους αναβάλλουν τον εμβολιασμό τους.
Τα στοιχεία είναι δεν φαίνεται να ακολουθούν την ίδια πορεία. Υπάρχουν πολλά στοιχεία για αυξήσεις των εμβολιασμών αρχικά. Στο Χονγκ Κονγκ, για παράδειγμα, ο αριθμός των κατοίκων που εμβολιάστηκαν πλήρως κατά του Covid-19 διπλασιάστηκε τις τελευταίες επτά εβδομάδες σε πάνω από 2 εκατομμύρια άτομα, συμπίπτοντας με την ανάπτυξη πολλών κινήτρων από τον ιδιωτικό τομέα.
Από την άλλη πλευρά, μια πρόσφατη μελέτη για τη λοταρία στο Οχάιο δεν βρήκε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι είχε αυξήσει την εμβολιασμό, αν και υποδηλώνει ότι τα ποσοστά είχαν επιβραδυνθεί λιγότερο στο Οχάιο από ό, τι στις ΗΠΑ συνολικά.
Όπου τα δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχει ώθηση, οι λόγοι που οδηγούν στην αύξηση είναι δύσκολο να διαχωριστούν. Οι ειδικοί συμφωνούν ως επί το πλείστον ότι αξίζει να δίνονται τα κίνητρα.
Στο Χονγκ Κονγκ, υπάρχουν αρκετές δόσεις και είναι δωρεάν για όλους. Ωστόσο, η διάθεση των εμβολίων δυσκολεύεται αφενός λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση που υποστηρίζεται από το Πεκίνο, αφετέρου λόγω ανησυχιών για τις παρενέργειες.
Παρόλα αυτά, πάνω από 1 εκατομμύριο πλήρως εμβολιασμένοι εγγράφηκαν σε κλήρωση για να κερδίσουν ένα νέο διαμέρισμα αξίας 1,4 εκατ. δολαρίων. Όπως όλες οι λοταρίες εμβολίων της πόλης, πρόκειται για μια ιδιωτική κλήρωση.
Η υποστηριζόμενη από το Πεκίνο κυβέρνηση στηρίζεται σε τοπικές επιχειρήσεις και ιδρύματα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να εμβολιαστούν αφού η κυβέρνηση αγωνίστηκε να πείσει τους απρόθυμους πολίτες σε μια ατμόσφαιρα δυσπιστίας μετά από εκτεταμένες διαμαρτυρίες κατά της Κίνας το 2019.
Έτσι, τοπικοί μεγιστάνες που επιθυμούν να μην μείνει πίσω η πόλη καθώς ανοίγουν τα υπόλοιπα χρηματοοικονομικά κέντρα, απάντησαν με μια σειρά κινήτρων. Οι ημερήσιες κληρώσεις για μερικά από τα μικρότερα βραβεία – όπως τα iPhone – ξεκίνησαν τον Ιούλιο, με τα μεγαλύτερα βραβεία να αναμένονται τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg