Παρά το γεγονός ότι το TikTok Shop μπήκε αργά στο παιχνίδι, συγκέντρωσε γρήγορα πολλούς αγοραστές.
Η λειτουργία του TikTok Shop στις ΗΠΑ ξεκίνησε το 2023 και έχει προσελκύσει 47 εκατομμύρια αγοραστές στην πλατφόρμα, οι οποίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 32 εκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα, σύμφωνα με την Capital One Shopping. Η αγορά που βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδυάζει τις εξαιρετικά φθηνές τιμές του Temu με κοινωνικές αγορές εντός της εφαρμογής, παρόμοιες με το Instagram και το Facebook. Εκτιμάται ότι θα προσθέσει 11,9 εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ μόνο το 2024, τοποθετώντας την μπροστά από ανταγωνιστές όπως η Meta και το Pinterest την ίδια περίοδο, σύμφωνα με την Emarketer.
Ανησυχία λόγω του Tik Tok Shop;
«Όλες αυτές οι εταιρείες θα πρέπει να είναι πραγματικά ανήσυχες επειδή το TikTok Shop ξεκινά από αυτή την τεράστια δύναμη της διατήρησης πελατών», δήλωσε ο Jason Goldberg, επικεφαλής υπεύθυνος στρατηγικής εμπορίου στην Publicis Groupe, μια εταιρεία μάρκετινγκ.
Σε αντίθεση με άλλες κοινωνικές εμπειρίες αγορών, το TikTok Shop διατηρεί τους αγοραστές στην εφαρμογή του. Άλλες, όπως το Instagram, μεταφέρουν τους αγοραστές σε εξωτερικούς ιστότοπους για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Επιπλέον, το TikTok χρησιμοποιεί τον αλγόριθμό του για να προτείνει προϊόντα με τον ίδιο τρόπο που προτείνει περιεχόμενο – δείχνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση τις συνήθειες εμπλοκής τους, όχι μόνο τις συνήθειες αγορών.
«Κάθε φορά που κοιτάζετε κάτι, κάθε φορά που κάνετε παύση σε κάτι, κάθε φορά που κάνετε κλικ ή σύρετε κάτι, αυτό κόβει κώδικα στο παρασκήνιο σε αυτόν τον αλγόριθμο και τον κάνει πιο έξυπνο», δήλωσε ο Richard Crone, ιδρυτής της Crone Consulting, μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου.
Shoppertainment
Οι ειδικοί του λιανεμπορίου ονομάζουν αυτό το πάντρεμα αγορών και ψυχαγωγίας «shoppertainment». Πρόκειται για μια κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει γεννήσει εντελώς νέες καριέρες για τους influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Lexi Rosenstein.
«Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι μπορείτε να έχετε 5.000 οπαδούς και να κερδίσετε χρήματα από το περιεχόμενό σας στο TikTok και το TikTok Shop και να το κάνετε αυτό καριέρα», δήλωσε η Rosenstein.
Ως συνεργάτης του TikTok, η Rosenstein έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 70.000 οπαδούς και είναι ο κορυφαίος πωλητής στις ΗΠΑ για προϊόντα ομορφιάς στην εφαρμογή. Αποδίδει το μεγάλο της κοινό στην ανάπτυξη των ζωντανών αγορών στο TikTok.
Και όμως, το TikTok Shop κινδυνεύει να εξαφανιστεί.
Το Κογκρέσο τον Απρίλιο του 2024 ψήφισε νόμο που απαιτεί από την κινεζική ByteDance να πουλήσει τις δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ σε αμερικανική εταιρεία ή να αντιμετωπίσει την ουσιαστική απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ. Οι ανησυχίες είναι ότι το TikTok αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια λόγω των δεσμών του με την Κίνα, κατηγορίες που το TikTok αρνείται. Η εφαρμογή έπεσε για λίγες ώρες πριν από την αρχική προθεσμία του νόμου τον Ιανουάριο, αλλά ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έδωσε παράταση 75 ημερών στο TikTok μέσω εκτελεστικού διατάγματος. Η ByteDance έχει προθεσμία μέχρι τις 5 Απριλίου για να βρει αγοραστή στις ΗΠΑ.
Πηγή: CNBC