Skip to main content

Παρίσι: Αυξάνει τους δρόμους χωρίς αυτοκίνητα στην πόλη

naftemporiki.gr

Περίπου 220 από τους 6.000 δρόμους του Παρισιού είναι ήδη δρόμοι χωρίς αυτοκίνητα

Οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας ψήφισαν να κλείσουν άλλους 500 δρόμους για τα αυτοκίνητα, μετατρέποντάς τους σε πράσινες, πεζοδρομημένες ζώνες, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα τη Δευτέρα.

Περίπου τα δύο τρίτα των ψηφισάντων τάχθηκαν υπέρ των σχεδίων των λεγόμενων «δρόμων κήπου», σύμφωνα με τη δήμαρχο Αν Ινταλγκό, αν και μόνο το 4% των 1,4 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων ψηφοφόρων συμμετείχε στο δημοψήφισμα.

«Η ψηφοφορία αυτή ενισχύει τη δέσμευσή μας να συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε τον δημόσιο χώρο για τους πεζούς και να κάνουμε το Παρίσι πιο πράσινο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων AFP ο Christophe Najdovski, αντιδήμαρχος αρμόδιος για τους χώρους πρασίνου.

Τι θα περιλαμβάνει το σχέδιο του Παρισιού για τους «δρόμους με κήπο»;

Περίπου 220 από τους 6.000 δρόμους του Παρισιού είναι ήδη δρόμοι χωρίς αυτοκίνητα, οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονται κοντά σε σχολεία.

Ως αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, η οποία διεξήχθη την Κυριακή, περίπου 10.000 θέσεις στάθμευσης θα αφαιρεθούν από την πόλη.

Σύμφωνα με τις αρχές της πόλης, προγραμματίζονται διαβουλεύσεις «τις επόμενες εβδομάδες» για να αποφασιστεί ποιοι δρόμοι θα πεζοδρομηθούν. Το σχέδιο αποσκοπεί στην απομάκρυνση των αυτοκινήτων από περίπου 25 δρόμους ανά συνοικία, ή διοικητική περιφέρεια.

Η ψηφοφορία της Κυριακής ήταν η τρίτη που έφερε η δήμαρχος για τη βελτίωση του πολυσύχναστου οδικού δικτύου της πρωτεύουσας. Οι προηγούμενες ψηφοφορίες οδήγησαν στην απαγόρευση των ηλεκτρονικών σκούτερ και στον τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για τα SUV.

Οι αντίπαλοι χαρακτηρίζουν την ψηφοφορία ως «κόλπο δημοσίων σχέσεων». Η αντιπολίτευση επέκρινε το δημοψήφισμα της Κυριακής, κάνοντας λόγο για διαφημιστικό κόλπο, ενώ κατηγόρησε τη δήμαρχο ότι δεν κατάφερε να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Παριζιάνοι. «Οι Παριζιάνοι δεν ήθελαν να εμπλακούν σε μια εκστρατεία δημοσίων σχέσεων από το δημαρχείο», δήλωσε η Nelly Garnier της δεξιάς αντιπολίτευσης, επισημαίνοντας την ιστορικά χαμηλή συμμετοχή.

Η Ινταλγκό έχει κάνει προσπάθειες για την καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα από τότε που ανέλαβε την κορυφαία θέση στη γαλλική πρωτεύουσα το 2014.

Πρόσφατα περιόρισε την κυκλοφορία σε μία λωρίδα του πολυσύχναστου περιφερειακού δρόμου του Παρισιού σε κοινή χρήση αυτοκινήτων κατά τις ώρες αιχμής. Έχει επίσης μειώσει το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο.

Πηγή: DW