Οι Βρυξέλλες παρουσιάζουν την Τετάρτη σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, με την η πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να προτείνει τριετή παράταση για την εφαρμογή των ορίων εκπομπών CO2 από τα νέα οχήματα
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σε σχετική συνέντευξη τύπου πρότεινε την άμβλυνση των στόχων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά από συνάντηση με εκπροσώπους του κλάδου. Εάν το σχέδιο προχωρήσει, οι τρέχουσες ετήσιες αναθεωρήσεις των εκπομπών CO2 θα εξαφανιστούν και οι κατασκευαστές οχημάτων θα έχουν στη διάθεσή τους έως και τρία χρόνια για να επιτύχουν τους στόχους τους.
Η πρόεδρος της Κομισιον δήλωσε ότι αυτόν τον μήνα θα προτείνει μια «συγκεκριμένη τροποποίηση» του κανονισμού που διέπει τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα. «Αντί της ετήσιας συμμόρφωσης, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια για να επιτύχουν τους νέους στόχους. Έτσι, η βιομηχανία θα απελευθερωθεί από τα όρια εκπομπών για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε ισχύ φέτος και τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες τους».
Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται μετά τη δεύτερη συνάντηση του «Στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», στο πλαίσιο του οποίου οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν αλλαγές στους κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, προκειμένου να αποφευχθούν οι κυρώσεις και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προειδοποιεί εδώ και καιρό για μια ορισμένη «αίσθηση του επείγοντος».
More innovative. More competitive.
Our Action Plan on Wednesday will focus on a thriving European car industry.
It is not the end of the road for our Strategic Dialogue with the sector.
We will keep on working and engaging ↓ https://t.co/a6gL5BS5HK
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) March 3, 2025
Προειδοποιούν επίσης ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχωρά πιο αργά από ό,τι αναμενόταν και επηρεάζει την πρόοδο της ΕΕ προς τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Αρκετά εργοστάσια κλείνουν, όπως το εργοστάσιο της Audi στην πόλη των Βρυξελλών την περασμένη εβδομάδα, το οποίο επηρέασε περίπου 3.000 εργαζόμενους. Μεγάλα προβλήματα και για τη Volkswagen, με τους εργαζόμενους να καταλήγουν πάντως σε συμφωνία με τους εργοδότες.
Για την κορυφαία ένωση καταναλωτών της Ευρώπης BEUC, ωστόσο, η πρόταση της κ. φον ντερ Λάιεν στέλνει «λάθος μήνυμα στους καταναλωτές» και «αποθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το να επενδύσουν και να προσφέρουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα. Οι επιλογές των καταναλωτών θα περιοριστούν στις πιο ακριβές επιλογές της αγοράς».