Νεότερα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια έρευνα για τη σύγκρουση του στρατιωτικού ελικοπτέρου με το επιβατικό αεροσκάφος στον εναέριο χώρο του Εθνικού Αεροδρομίου Ρίγκαν, στην Ουάσιγκτον.
Μέχρι στιγμής τα σενάρια που προκρίνονται ως πιθανότερα για τα αίτια της σύγκρουσης είναι τα εξής:
Το στρατιωτικό ελικόπτερο μπορεί να πετούσε πολύ ψηλά: Το Black Hawk ίσως πετούσε έξω από την εγκεκριμένη διαδρομή πτήσης του, η οποία απαιτούσε να έχει ύψος όχι μεγαλύτερο από 200 πόδια, σύμφωνα με τους New York Times. Η εφημερίδα ανέφερε ότι τέσσερα άτομα που ενημερώθηκαν για το θέμα είπαν επίσης ότι το Black Hawk μπορεί να ήταν ακόμη και μισό μίλι μακριά από την καθορισμένη διαδρομή του. Υπήρχε ένα περιθώριο μόλις 350 ποδών μεταξύ των προκαθορισμένων «διαδρόμων» του ελικοπτέρου και του εμπορικού τζετ, κάτι που σημαίνει ότι οποιαδήποτε σημαντική απόκλιση θα μπορούσε να είναι καταστροφική, δήλωσε ο αναλυτής αεροπορίας και πιλότος του CNN, Μάιλς Ο’ Μπράιαν .
Πρώην πιλότος του Black Hawk λέει ότι το ελικόπτερο χρειαζόταν περισσότερο πλήρωμα: Εγείρονται επίσης ερωτήματα σχετικά με το εάν το ελικόπτερο ήταν επαρκώς στελεχωμένο για τον πολυσύχναστο εναέριο χώρο γύρω από το αεροδρόμιο. Εμπειρογνώμονες είπαν στο CNN ότι η ύπαρξη τριμελούς πληρώματος στην άτυχη πτήση ήταν ανεπαρκής. Οι ειδικοί φαίνεται να βασίζουν την άποψη αυτή στο γεγονός ότι με ορατότητα 180 μοιρών από τον πιλότο του αεροσκάφους και τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος στο πίσω τμήμα, υπήρχε ελλειμματικός οπτικός έλεγχος του πεδίου.
Τρίτον, ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας εκτελούσε παράλληλα δύο δουλειές: Ο συντονισμός της τοπικής κυκλοφορίας αεροπλάνων και ελικοπτέρων που συνήθως εκτελούνταν από δύο ξεχωριστούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αυτή τη φορά τον χειριζόταν ένα άτομο τη στιγμή της συντριβής, είπε στο CNN πηγή ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας . Οι ελεγκτές εκπαιδεύονται σε πολλές θέσεις και δεν είναι ασυνήθιστο να εκτελούν δύο εργασίες ταυτόχρονα σε πιο αργές περιόδους, δήλωσε ο πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.