Το Εθνικό Αεροδρόμιο Ronald Reagan, που «πρωταγωνιστεί» στην τραγωδία της σύγκρουσης του Black Hawk με το αεροσκάφος της American Airlines, ήταν ήδη ένας από τους πιο επιβαρυμένους αεροπορικούς κόμβους της χώρας, πριν το Κογκρέσο ψηφίσει πέρυσι να δεχθεί ακόμη περισσότερες πτήσεις. Κι αυτό παρά τις αντιρρήσεις ορισμένων βουλευτών που προειδοποίησαν ότι η κίνηση αυτή «φλερτάρει» με την καταστροφή.
Οι πρόσθετες πτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τις επόμενες εβδομάδες, αλλά και χωρίς αυτές, έχουν καταγραφεί παρ όλίγον ατυχήματα.
Τον περασμένο Μάιο, το Κογκρέσο ψήφισε με συντριπτική πλειοψηφία την προσθήκη πέντε νέων δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μετ’ επιστροφής, στο πλαίσιο ενός νομοσχεδίου που ενέκρινε 105 δισεκατομμύρια δολάρια για τις ομοσπονδιακές αερομεταφορές.
Πιέσεις από αεροπορικές εταιρείες
Όμως οι διαμαρτυρίες υπερκαλύφθηκαν από την πίεση πολλών αεροπορικών εταιρειών και βουλευτών, οι οποίοι υποστήριξαν ότι οι πρόσθετες πτήσεις θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, και θα βοηθήσουν στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων.
Σφοδρές ήταν οι αντιδράσεις των γερουσιαστών του Μέριλαντ και της Βιρτζίνια, οι οποίοι υποστήριξαν ότι η προσθήκη των πτήσεων θα προκαλούσε περισσότερες καθυστερήσεις, ακυρώσεις και ατυχήματα.
«Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι να συμβεί κάτι κακό σε αυτό το αεροδρόμιο και οι πολίτες να μας κολλήσουν ένα μικρόφωνο στα μούτρα και να μας πουν: “Tα γνωρίζατε όλα αυτά, και σας είχαν προειδοποιήσει, Παρόλα αυτά το ψηφίσατε”», τόνισε ο Δημοκρατικός γερουσιαστής της Βιρτζίνια Τιμ Κέιν, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου.
Το «σπάσιμο» του κανόνα και τα συμφέροντα
Το Εθνικό Αεροδρόμιο των ΗΠΑ υπόκειται στον «κανόνα περιμέτρου», ο οποίος περιορίζει τις πτήσεις χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, από και προς προορισμούς που απέχουν περισσότερο από 1.250 μίλια, εκτός εάν το Κογκρέσο δώσει έγκριση για εξαίρεση.
Στη Γερουσία, όπου οι νομοθέτες κατάφεραν να συμπεριληφθούν οι πρόσθετες πτήσεις, δύο από τους κύριους υπέρμαχους του σχεδίου ήταν ο γερουσιαστής Τεντ Κρουζ, Ρεπουμπλικάνος από το Τέξας, και ο Ραφαέλ Γουόρνοκ, Δημοκρατικός από τη Τζόρτζια, όπου εδρεύει η Delta Air Lines.
Να σημειωθεί ότι το δυτικό τμήμα του Τέξας βρισκόταν εκτός περιμέτρου του Reagan, αλλά ένα από τα νέα δρομολόγια που εισάγονται στο πλαίσιο της επέκτασης αφορά πτήση στο Σαν Αντόνιο.
Η Γερουσία, η οποία τότε ελεγχόταν από τους Δημοκρατικούς, ενέκρινε τελικά το νομοσχέδιο που περιλάμβανε την επέκταση των πτήσεων του Εθνικού Αεροδρομίου με ψήφους 88 έναντι 4, ενώ η Βουλή των Αντιπροσώπων, η οποία καθοδηγείτο από τους Ρεπουμπλικάνους, το ψήφισε με ψήφους 387 έναντι 26.
Όλοι οι γερουσιαστές από το Μέριλαντ και τη Βιρτζίνια αντιτάχθηκαν στο νομοσχέδιο, αλλά στη Βουλή των Αντιπροσώπων, αντιτάχθηκαν μόνο λίγοι βουλευτές που προέρχονταν από εκει.
Πολλαπλές παρ’ ολίγον συγκρούσεις
Εντωμεταξύ, σημειώθηκαν πολλαπλές παρ’ ολίγον συγκρούσεις, τις εβδομάδες πριν και μετά την έγκριση από το Κογκρέσο της επέκτασης των πτήσεων.
Τον Απρίλιο, ένα αεροσκάφος της Southwest παραλίγο να διασταυρωθεί στον διάδρομο προσγείωσης με πτήση της JetBlue, που ετοιμαζόταν να αναχωρήσει.
Τον Μάιο, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απέφυγαν οριακά σύγκρουση σε διασταυρούμενο διάδρομο, μεταξύ ενός αεροσκάφους της American Airlines, το οποίο επιτάχυνε για να απογειωθεί, και ενός ιδιωτικού αεροπλάνου που προσγειωνόταν
Τις εβδομάδες που ακολούθησαν, τόσο ο Τιμ Κέιν όσο και ο γερουσιαστής Μαρκ Γουόρνερ, Δημοκρατικός της Βιρτζίνια, έγραψαν επιστολές στον Πιτ Μπάτιγκιγκ, τότε υπουργό Μεταφορών, προτρέποντάς τον να διασφαλίσει ότι οι φορείς εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, έπαιρναν μέτρα για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου για τους επιβάτες.
Το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε τα νέα slots στην Alaska Airlines, για πτήσεις από και προς το Σαν Ντιέγκο, στην American Airlines για πτήσεις προς το Σαν Αντόνιο, στη Delta Air Lines για πτήσεις προς το Σιάτλ, στη Southwest Airlines για πτήσεις προς το Λας Βέγκας και στη United Airlines για πτήσεις προς το Σαν Φρανσίσκο.
naftemporiki.gr
Διαβάστε ακόμη: Όσα εκτυλίχθηκαν μετά για την τραγική σύγκρουση του αεροσκάφους με το ελικόπτερο, στο liveblog του naftemporiki.gr