Skip to main content

ΝΥΤ – πόρισμα για τη σύγκρουση: Το προσωπικό στον πύργο ελέγχου δεν ήταν κανονικό

REUTERS/Carlos Barria TPX IMAGES OF THE DAY

Πρώτα στοιχεία από έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ

«Το προσωπικό στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου δε ήταν το κανονικό». Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας προκαταρκτικής έκθεσης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ, το περιεχόμενο της οποίας δημοσιεύουν οι Νew York Times.

Σύμφωνα με την έκθεση το προσωπικό στον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Εθνικό Αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν «δεν ήταν φυσιολογικό για την ώρα της ημέρας και τον όγκο της κυκλοφορίας».

Ο ελεγκτής που χειριζόταν ελικόπτερα στην περιοχή του αεροδρομίου το βράδυ της Τετάρτης έδινε οδηγίες και σε αεροπλάνα που προσγειώνονταν και αναχωρούσαν από τους διαδρόμους του. Αλλά αυτές οι εργασίες συνήθως ανατίθενται σε δύο ελεγκτές και όχι σε έναν.

Περιπλοκές

Αυτό αυξάνει τον φόρτο εργασίας για τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και μπορεί να περιπλέξει την όλη εργασία. Ένας λόγος της πιθανής επιπλοκής είναι ότι οι ελεγκτές μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες για να επικοινωνούν με πιλότους που πετούν αεροπλάνα και πιλότους που πετούν ελικόπτερα. Ενώ ο ελεγκτής επικοινωνεί με τους πιλότους του ελικοπτέρου και του αεροσκάφους, οι δύο πιλότοι ενδέχεται να μην μπορούν να ακούσουν ο ένας τον άλλον.

Όπως και οι περισσότερες από τις εγκαταστάσεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της χώρας, ο πύργος στο αεροδρόμιο του Ρίγκαν ήταν υποστελεχωμένος εδώ και χρόνια, αναφέρουν οι ΝΥΤ.

Ο πύργος εναέριας κυκλοφορίας ήταν στελεχωμένος μόλις κατά το ένα τρίτο των απαιτούμενων επιπέδων, με 19 πλήρως πιστοποιημένους ελεγκτές τον Σεπτέμβριο του 2023, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση που είχε υποβληθεί προς το Κογκρέσο και περιέχει τους στόχους και πραγματικά επίπεδα στελέχωσης.

Ο στόχος που είχε θέσει η FAA και η ένωση ελεγκτών απαιτούσε συνολικά 30 ελεγκτές.

Η έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού, αποτέλεσμα χρόνιας εναλλαγής εργαζομένων και μειωμένων μπάτζετ μεταξύ άλλων παραγόντων. Γεγονός που έχει αναγκάσει πολλούς ελεγκτές να εργάζονται έως και έξι ημέρες την εβδομάδα και 10 ώρες την ημέρα.

Η FAA δεν είχε απαντήσει σε αίτημα των ΝΥΤ για κάποιο σχόλιο.