Ο δισεκατομμυριούχος Mark Cuban, η βουλευτής Alexandria Ocasio-Cortez, D-N.Y., και ο συγγραφέας Stephen King είναι τώρα όλοι στο Bluesky. Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι το πνευματικό παιδί του συνιδρυτή του Twitter Jack Dorsey, ο οποίος συνέλαβε το Bluesky ως ένα παράλληλο έργο μέσα στο Twitter το 2019.
Η Bluesky, η οποία δεν συνδέεται πλέον με τον Dorsey, είδε μια εισροή νέων χρηστών, οι περισσότεροι από τους οποίους ήθελαν να φύγουν από το X. Η Bluesky έχει πλέον πάνω από 28 εκατομμύρια χρήστες, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το κενό που γεμίζει το Bluesky
«Οι αριθμοί ανάπτυξης για την Bluesky είναι άγριοι και νομίζω ότι είναι πραγματικά επειδή υπάρχει αυτό το κενό που αφήνει το παλιό Twitter», λέει η Meghana Dhar, στρατηγική σύμβουλος και πρώην επικεφαλής συνεργασιών στο Instagram και το Snap Inc. «Όταν ο Elon Musk ανέλαβε το Twitter και έγινε κατά κάποιο τρόπο το X, τα πράγματα άλλαξαν πολύ, σωστά; Η διαχείριση του περιεχομένου άλλαξε. Άλλαξε τις επιλογές χρέωσης. Έτσι, καθώς κατά κάποιο τρόπο πλοηγήθηκε σε αυτή τη μετάβαση, έχασε πολλούς ανθρώπους».
«Πρόκειται για μια πλατφόρμα που τώρα φαίνεται να απευθύνεται πιο έντονα σε δεξιούς ή συντηρητικούς χρήστες», δήλωσε ο Σαλβαδόρ Ροντρίγκεζ, βοηθός συντάκτη τεχνολογίας στο CNBC. «Για τους ανθρώπους που ίσως δεν θέλουν να τους παρουσιάζεται αυτό το είδος περιεχομένου τόσο ξεκάθαρα, το Bluesky είναι ένας τομέας που, για όλες τις προθέσεις και τους σκοπούς, οι μηχανισμοί είναι οι ίδιοι, αλλά η ατμόσφαιρα είναι εντελώς διαφορετική».
Το Bluesky μοιάζει πολύ με το παλιό Twitter. Οι χρήστες μπορούν να γράψουν σύντομες αναρτήσεις και να συμπεριλάβουν μια φωτογραφία ή ένα σύντομο βίντεο. Μπορούν επίσης να αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις άλλων σχολιάζοντας, κάνοντας like ή αναδημοσιεύοντας. Οι ροές των χρηστών αποτελούνται από άτομα που ακολουθούν, καθώς και από οποιεσδήποτε άλλες ροές στις οποίες αποφασίζουν να εγγραφούν. Αλλά σε αντίθεση με τις συμβατικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το Bluesky έχει σχεδιαστεί για να είναι αποκεντρωμένο και να δίνει στους χρήστες μεγαλύτερο βαθμό ελέγχου των δεδομένων τους και του περιεχομένου που βλέπουν ή δεν βλέπουν.
Πώς λειτουργεί
«Δεν ελέγχουμε τι βλέπετε στο Bluesky. Δεν υπάρχει ένας μόνο αλγόριθμος που να σας δείχνει πράγματα. Μπορείτε να περιηγηθείτε σε μια αγορά αλγορίθμων που έχουν κατασκευαστεί από άλλους ανθρώπους. Μπορείτε να φτιάξετε τον δικό σας αλγόριθμο, αν θέλετε να βλέπετε μόνο γάτες ή μόνο τέχνη, μπορείτε να το κάνετε αυτό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bluesky Jay Graber.
Το Bluesky επιτρέπει επίσης στους χρήστες να εξάγουν οποιεσδήποτε από τις αναρτήσεις, τα likes και τους followers τους σε άλλες πλατφόρμες, σε περίπτωση που επιλέξουν να εγκαταλείψουν το Bluesky. Ο Graber δήλωσε ότι αυτό καθιστά την πλατφόρμα «ανθεκτική σε δισεκατομμυριούχους».
Η Bluesky δεν φιλοξενεί προς το παρόν διαφημίσεις, που είναι το επιχειρηματικό μοντέλο των περισσότερων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, αλλά η ηγεσία της δεν έχει αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο στο μέλλον.
«Θα σας πω τι δεν πρόκειται να κάνουμε για την κερδοφορία. Δεν πρόκειται να φτιάξουμε έναν αλγόριθμο που απλώς θα σας σπρώχνει διαφημίσεις και θα κλειδώνει τους χρήστες», δήλωσε ο Graber. «Δεν είναι αυτό το μοντέλο μας. Και έτσι αυτό που πρόκειται να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στους χρήστες καλύτερες εμπειρίες, να προσθέτουμε νέα χαρακτηριστικά και στη συνέχεια θα κάνουμε ένα συνδρομητικό μοντέλο καθώς και υπηρεσίες στο οικοσύστημα των προγραμματιστών. Επειδή αυτό δεν είναι μόνο για τους χρήστες, είναι για τους ανθρώπους που θέλουν να έρθουν να δημιουργήσουν».
Πηγή: CNBC