Skip to main content

Δημιουργοί περιεχομένου: «Πρόσω ολοταχώς» για τις συνδρομητικές πλατφόρμες

Η οικονομία των δημιουργών κορυφώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021

Στις μηνιαίες συνδρομητικές υπηρεσίες στρέφονται οι δημιουργοί περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να παράγουν έσοδα απευθείας από τους ακολούθους τους.

Πρόκειται για μια προσπάθεια να βρουν μια σταθερή πηγή εσόδων σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική και ασταθή αγορά.

Η οικονομία των δημιουργών κορυφώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε αυτόν τον μήνα από το Ινστιτούτο Bank of America. Ενώ το μέσο μηνιαίο εισόδημα των δημιουργών περιεχομένου έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια.

«Αυτό υποδηλώνει ότι είναι σπάνιο να κερδίσει κανείς μισθό πλήρους απασχόλησης στη δημιουργία περιεχομένου – πόσο μάλλον να πλουτίσει», αναφέρει η έρευνα, η οποία διεξήχθη επίσης από το Bank of America Institute, μια δεξαμενή σκέψης που διεξάγει τις έρευνές της χρησιμοποιώντας στοιχεία πελατών της Bank of America.

Οι αναλυτές του Bank of America Institute αποδίδουν το γεγονός αυτό στην επιβράδυνση των αμειβόμενων συνεργασιών, σε μια πιο ανταγωνιστική αγορά για τους δημιουργούς, στη μείωση της διαδικτυακής τηλεθέασης μετά την πανδημία και στη συγκέντρωση των αμειβόμενων συνεργασιών μεταξύ των κορυφαίων δημιουργών.

Ναι, αλλά οι λογαριασμοί περιμένουν…

Ενώ το να γίνει το περιεχόμενο viral στο διαδίκτυο είναι κάτι απρόβλεπτο, η μετατροπή της δημιουργίας περιεχομένου σε καριέρα πλήρους απασχόλησης απαιτεί την ικανοποίηση ορισμένων οικονομικών αναγκών, όπως η δυνατότητα πληρωμής μηνιαίων λογαριασμών, δήλωσαν στο CNBC οι δημιουργοί περιεχομένου. Ως εκ τούτου, οι δημιουργοί αναζητούν να διαφοροποιήσουν τις πηγές εσόδων τους και, εκτός από τις αμειβόμενες συνεργασίες, πολλοί δημιουργοί περιεχομένου αναζητούν όλο και περισσότερο μηνιαίες πλατφόρμες συνδρομών όπως το Substack και το Patreon για να έχουν συνέπεια στο μηνιαίο εισόδημά τους.

Το Substack και το Patreon έχουν αναδειχθεί ως ελκυστικές επιλογές επειδή επιτρέπουν στους δημιουργούς να χρεώνουν απευθείας τους οπαδούς τους για το περιεχόμενό τους. Οι δημιουργοί μπορούν να προσφέρουν στους οπαδούς τους διαφορετικές βαθμίδες συνδρομών με μηνιαία τέλη, με κάθε βαθμίδα να περιλαμβάνει διαφορετικά προνόμια. Από την έναρξή του το 2013, το Patreon έχει καταβάλει σε δημιουργούς πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το Substack ισχυρίζεται ότι φιλοξενεί περισσότερους από 4 εκατομμύρια συνδρομητές με πληρωμή.

Στο TikTok και στο Instagram της Meta, οι δημιουργοί πρέπει να περιηγηθούν σε αλγοριθμικά μοντέλα που ελέγχουν πότε προβάλλεται το περιεχόμενό τους, καθιστώντας τα έσοδα από αυτές τις εφαρμογές ιδιαίτερα ευμετάβλητα. Τα κέρδη μπορεί να παρουσιάζουν δραματικές διακυμάνσεις, εκτοξεύοντας ή καταρρίπτοντας τα ποσοστά τους με βάση τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι πλατφόρμες επιλέγουν να προωθήσουν το περιεχόμενό τους. «Δεν μπορώ να βασίζομαι σε αυτό για να πληρώσω τους λογαριασμούς μου», δήλωσε η Molly Burke, δημιουργός με περισσότερους από 4 εκατομμύρια οπαδούς στις κοινωνικές εφαρμογές της. «Ως επιχειρηματίας, ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, ως δημιουργός, πρέπει να σκεφτώ πώς θα το διατηρήσω αυτό ως καριέρα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης βασίζονται όλο και περισσότερο σε αλγόριθμους για να αποφασίζουν τι περιεχόμενο θα δουν οι χρήστες, με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και προτιμήσεις τους. Αυτοί οι αλγόριθμοι αναλύουν τη συμπεριφορά των χρηστών για να δημιουργήσουν εξατομικευμένες ροές περιεχομένου, οι οποίες συχνά δίνουν προτεραιότητα σε αναρτήσεις που είναι πιθανό να προκαλέσουν εμπλοκή, όπως likes ή shares.

Ως αποτέλεσμα, πολλοί δημιουργοί αισθάνονται πιεσμένοι να δημιουργήσουν περιεχόμενο που να ικανοποιεί τον αλγόριθμο, ακόμη και αν πιστεύουν ότι αυτό μειώνει την ποιότητα του έργου τους, δήλωσαν οι δημιουργοί περιεχομένου. «Το φαινόμενο αυξάνεται και μειώνεται», δήλωσε η Burke. «Μερικές φορές τα TikToks μου σκάνε και έχω όλες τις προβολές, και μετά ο αλγόριθμος πέφτει για λίγο».

Ενώ σχεδόν οι μισοί από τους δημιουργούς εργάζονται με πλήρη απασχόληση, οι περισσότεροι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε εμπορικές συμφωνίες για το εισόδημά τους, με περισσότερα από τα δύο τρίτα να έχουν συνεργασίες με εμπορικές μάρκες ως κύρια πηγή εσόδων, σύμφωνα με ξεχωριστή μελέτη της εταιρείας μάρκετινγκ επιρροής NeoReach. Η μελέτη διαπίστωσε ότι πάνω από το 48% των δημιουργών κερδίζουν 15.000 δολάρια ή λιγότερα ετησίως, ακόμη και όταν η παγκόσμια αγορά influencer έφτασε τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Υπάρχουν περισσότεροι από 50 εκατομμύρια δημιουργοί περιεχομένου παγκοσμίως, δήλωσε η Goldman Sachs τον Απρίλιο του 2023.

Πηγή: CNBC