Skip to main content

Οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν τα εντυπωσιακά ταξίδια – Τι αλλάζει στην ταξιδιωτική συμπεριφορά το 2025

Οι ταξιδιώτες βρίσκονται σε μια διαφορετική κατάσταση απ' ότι τα προηγούμενα χρόνια

Η μεγαλύτερη ταξιδιωτική τάση του 2022 ήταν να πηγαίνεις και να ξοδεύεις πολλά – με τους ανθρώπους να κλείνουν με ανυπομονησία ταξίδια τύπου bucket list σε μέρη όπως το Μπαλί, η Ρώμη, το Λονδίνο και το Παρίσι.

Αλλά δύο νέες εκθέσεις δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες βρίσκονται τώρα σε μια πολύ διαφορετική κατάσταση.

Οι αναφορές τάσεων από την Expedia και την Booking.com δείχνουν ότι οι παραθεριστές εγκαταλείπουν τα εντυπωσιακά ταξίδια σε παγκόσμια hot spots και προτιμούν πιο ήσυχα ταξίδια σε μέρη που είναι λιγότερο γνωστά – και πολύ λιγότερο πολυσύχναστα.

Περίπου το 63% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι είναι πιθανό να επισκεφθούν έναν προορισμό εκτός της πεπατημένης στο επόμενο ταξίδι τους, σύμφωνα με την έκθεση ταξιδιωτικών τάσεων «Unpack ’25» της Expedia, η οποία διεξήχθη σε 25.000 ερωτηθέντες από 19 χώρες.

Οι αναζητήσεις πτήσεων από την Expedia από την 1η Σεπτεμβρίου 2023 έως τις 31 Αυγούστου 2024, έδειξαν αυξανόμενο ενδιαφέρον για:

  1. Reims, Γαλλία
  2. Μπρέσια, Ιταλία
  3. Κοζουμέλ, Μεξικό
  4. Σάντα Μπάρμπαρα, Καλιφόρνια
  5. Waikato, Νέα Ζηλανδία
  6. Girona, Ισπανία
  7. Φουκουόκα, Ιαπωνία
  8. Αμπού Ντάμπι, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
  9. Κράμπι, Ταϊλάνδη
  10. Canmore, Καναδάς

«Πολλοί προορισμοί γίνονται αρκετά υπερπλήρεις,» δήλωσε ο James Marshall, αντιπρόεδρος των παγκόσμιων αεροπορικών λογαριασμών της Expedia. «Πολλοί από τους ταξιδιώτες, θέλουν κάτι διαφορετικό. Θέλουν να απομακρυνθούν και να βρουν ισοδύναμους προορισμούς που δεν έχουν ανακαλυφθεί από τόσους πολλούς ανθρώπους».

Πιο φθηνοί και πιο χαλαρωτικοί προορισμοί

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι για τους οποίους οι ταξιδιώτες αναζητούν τον λιγότερο ταξιδεμένο δρόμο, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου Expedia, Greg Schulze.

Αυτοί οι προορισμοί τείνουν να είναι φθηνότεροι και πιο χαλαρωτικοί, δήλωσε ο Schulze.

«Η τιμή των ταξιδιών έχει αυξηθεί αυτά τα χρόνια», είπε. «Οι προορισμοί παράκαμψης είναι συχνά πιο οικονομικοί για τους ταξιδιώτες … μπορούν να έχουν μια ανώτερη εμπειρία με λιγότερα χρήματα». Τα λιγότερο γνωστά σημεία ικανοποιούν επίσης το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για «αυθεντικές» εμπειρίες, δήλωσε ο Schulze.

Ο Μάρσαλ πρόσθεσε ότι οι ταξιδιωτικές επιρροές αυξάνουν επίσης το ενδιαφέρον για νέα μέρη. «Οι trendsetters πολύ συχνά είναι αυτοί που θα κάνουν πολλή έρευνα και θα βρουν αυτές τις εναλλακτικές λύσεις επειδή αισθάνονται ότι το χρειάζονται», είπε. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν πολλά».

Αυθεντικότητα

Μια έκθεση τάσεων, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από την Booking.com, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ταξιδιώτες μοιράζονται την επιθυμία να εξερευνήσουν λιγότερο επισκέψιμους τόπους.

«Θα υπάρξει αυξημένη επιθυμία για αυθεντικές, off-the-beaten-path εμπειρίες», αναφέρει η εναρκτήρια γραμμή της έκθεσης “2025 Travel Predictions” της Booking.com.

Περίπου το 67% των ενήλικων ταξιδιωτών δήλωσε ότι θέλει να επισκεφθεί λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com σε περισσότερους από 27.700 ερωτηθέντες από 33 χώρες και εδάφη.

Μια ξεχωριστή έκθεση της εταιρείας, που δημοσιεύθηκε επίσης την Τετάρτη, απαριθμεί 10 «trending προορισμούς» στους οποίους η εταιρεία βλέπει αύξηση του ενδιαφέροντος σε ετήσια βάση:

  1. Σάνια, Κίνα
  2. Τεργέστη, Ιταλία
  3. Ζοάο Πεσσόα, Βραζιλία
  4. Τρόμσο, Νορβηγία
  5. Willemstad, Κουρασάο
  6. Tignes, Γαλλία
  7. San Pedro de Atacama, Χιλή
  8. Νάχα, Οκινάουα, Ιαπωνία
  9. Villajoyosa, Ισπανία
  10. Χιούστον, Ηνωμένες Πολιτείες

Η λογική της «απουσίας»

Η Expedia ανακήρυξε το 2022 ως τη χρονιά του GOAT, δηλαδή του «μεγαλύτερου όλων των ταξιδιών».

Αλλά η νοοτροπία των ταξιδιωτών αλλάζει, είπε, με περισσότερους σήμερα να αγκαλιάζουν το JOMO (joy of missing out), ή τη «χαρά της απουσίας».

Ο Marshall δήλωσε ότι το 62% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα λένε ότι το «ταξίδι JOMO» μειώνει το άγχος και το στρες και σχεδόν οι μισοί λένε ότι τους επιτρέπει να επανασυνδεθούν καλύτερα με αγαπημένα πρόσωπα.

Πηγή: CNBC