Δεν είναι ιδέα σου. Τα πάντα συρρικνώνονται.
Τα μίνι-προϊόντα έχουν την «τιμητική τους», καθώς τα καταστήματα προβάλλουν σε περίοπτη θέση τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ σε μέγεθος ταξιδιού. Τα βίντεο στο TikTok με τις μικροτσάντες ομορφιάς που γεμίζουν με μικροπροϊόντα συγκεντρώνουν εκατομμύρια προβολές.
Για πολλούς ανθρώπους, τα μίνι-προϊόντα μπορεί να μην φαίνεται να έχουν πολύ νόημα. Ωστόσο, παρά το υψηλότερο κόστος, οι εταιρείες στοιχηματίζουν ότι τα μικρότερα προϊόντα θα «τραβήξουν» τους πελάτες προκαλώντας τους νοσταλγία, ενώ θα τους προσφέρουν και ένα προσιτό «σημείο εισόδου» στην πολυτέλεια.
Ο καθηγητής διοίκησης επιχειρήσεων του Fashion Institute of Technology, Shawn Carter, δήλωσε ότι, από την εποχή του Covid, τα καταστήματα δίνουν καλύτερη θέση στα ράφια των μίνι προϊόντων τους, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσουν τις υψηλές τιμές και να προσελκύσουν τους νεότερους πελάτες των καταστημάτων, τη Gen Z και τη Gen Alpha.
Τα μικροαντικείμενα μόδας ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1960, δήλωσε ο Carter. Με την εισαγωγή της μίνι φούστας ήρθε και η μίνι τσάντα συμπλέκτη και στη συνέχεια η μίνι τσάντα με το πάνω χερούλι.
Όπως σε πολλές εποχές της μόδας, τα μίνι επέστρεψαν. «Αυτή η τάση επιταχύνθηκε το 2022, πήγε στα άκρα», δήλωσε η Carter. Αλλά «δεν είναι πλέον τάση. Είναι εδώ για να μείνει».
Βρίσκοντας μια θέση
Ακόμα κι αν δεν αγοράζετε τα μίνι-προϊόντα, δεν μπορείτε να ξεφύγετε από την τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο λογαριασμός The Little Bean της Jo Barker στο TikTok έχει συγκεντρώσει 3,2 εκατομμύρια likes στο TikTok για τη θέση της να γεμίζει όσο το δυνατόν περισσότερα μίνι προϊόντα σε πολυτελείς μικροτσάντες. Η Sephora και η Ulta προσφέρουν επίσης μίνι δείγματα με ορισμένες αγορές, σε αντάλλαγμα για πόντους ανταμοιβής ή για τα γενέθλια.
Αυτό καταλήγει να είναι ένα μεγάλο κίνητρο για τους πελάτες να ξοδεύουν σε αυτά τα καταστήματα, δήλωσε η Barker, επειδή ορισμένα από τα μίνι αντικείμενα είναι διαθέσιμα μόνο ως προνόμια για τους συχνούς αγοραστές.
Γιατί οι άνθρωποι ασχολούνται με τα μίνι προϊόντα;
Ακόμα και οι άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν μικροσκοπικά προϊόντα, είναι «εγκλωβισμένοι» σε τέτοιο περιεχόμενο στα social media.
Σκεφτείτε τα Polly Pockets με τα οποία μπορεί να παίζατε όταν ήσασταν παιδιά, ή τα παιδικά γεύματα που πακετάρατε για το σχολείο. Οι μάρκες ξυπνούν αυτές τις αναμνήσεις εκμεταλλευόμενες τη νοσταλγία. Ορισμένοι πελάτες προτιμούν επίσης τα μίνι, επειδή είναι ευκολότερο να τελειώσουν ολόκληρο το προϊόν.
Και ανεξάρτητα από το υψηλό τους κόστος, τα μίνι προϊόντα κοστίζουν λιγότερο από τα αντίστοιχα σε πλήρες μέγεθος. Τα είδη ομορφιάς και μόδας σε μίνι μέγεθος μπορούν συχνά να αποτελέσουν ένα σημείο εισόδου στην πολυτέλεια χωρίς να χρειάζεται να καταφύγετε σε dupes, ή φθηνότερα αντίγραφα ακριβότερων εμπορικών σημάτων.
Ο κίνδυνος
Το άλμα σε κάθε τάση μόδας και ομορφιάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενέχει τον κίνδυνο αύξησης των πλαστικών αποβλήτων – υπάρχει περισσότερη συσκευασία και κατασκευή που εμπλέκεται στην κατοχή ενός μίνι μπουκαλιού πάνω από τις εκδόσεις πλήρους μεγέθους.
Οι εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να κινούνται προς επαναχρησιμοποιήσιμα, επαναγεμιζόμενα προϊόντα, δήλωσε η Melissa Valliant, διευθύντρια επικοινωνίας της περιβαλλοντικής ομάδας Beyond Plastic, οπότε ο πολλαπλασιασμός «μικρότερων μπουκαλιών και μικρότερων προϊόντων αντί για μεγαλύτερα ή επαναχρησιμοποιήσιμα προϊόντα, σημαίνει απλώς περισσότερη παραγωγή πλαστικού».
Πηγή: CNN