Skip to main content

Γιατί Gen Z & Millennials δεν απαντούν στο τηλέφωνο

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Σύμφωνα με έρευνα, σχεδόν το 70% των ατόμων ηλικίας 18-34 προτιμούν τα γραπτά μηνύματα από ένα τηλεφώνημα

Ένας στους τέσσερις νέους, ηλικίας 18 έως 34 ετών, δεν απαντούν ποτέ στο τηλέφωνο, σύμφωνα με έρευνα που επικαλείται το βρετανικό δίκτυο BBC.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, οι ερωτηθέντες απλώς… αγνοούν το τηλέφωνο ή απαντούν μέσω γραπτού μηνύματος, ενώ συχνά αναζητούν τον αριθμό που τους καλεί στο διαδίκτυο, εφόσον δεν τον αναγνωρίζουν.

Η έρευνα του Uswitch σε 2.000 άτομα διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν το 70% των νέων ηλικίας 18-34 προτιμούν τα γραπτά μηνύματα από ένα τηλεφώνημα.

Για τις μεγαλύτερες γενιές, το να μιλούν στο τηλέφωνο θεωρείτο απολύτως φυσιολογικό – πολλοί πέρασαν τα εφηβικά τους χρόνια περιμένοντας να κλείσουν το σταθερό τηλέφωνο τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους, προκειμένου να… πάρουν σειρά για να συνομιλήσουν με τους φίλους τους.

Ακολούθησε, ωστόσο, η γενιά των γραπτών μηνυμάτων, με τις κλήσεις στα κινητά τηλέφωνα να γίνονται μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και το σταθερό τηλέφωνο να χρησιμοποιείται σπάνια.

Ανήσυχοι οι νέοι, όταν χτυπά το τηλέφωνο

Μιλώντας στο BBC, η σύμβουλος ψυχολόγος, Δρ Έλενα Τουρώνη, σημείωσε ότι επειδή οι νέοι δεν ανέπτυξαν τη συνήθεια να μιλούν στο τηλέφωνο, «τώρα αισθάνονται περίεργα καθώς δεν είναι ο κανόνας».

Αυτό, μάλιστα, μπορεί να κάνει τους νέους ανησυχούν και να κάνουν δραματικές σκέψεις όταν το τηλέφωνό τους χτυπά.

Περισσότεροι από τους μισούς νέους που απάντησαν στην έρευνα του Uswitch παραδέχθηκαν ότι έχουν σκεφτεί πως μια απροσδόκητη κλήση, σημαίνει άσχημα νέα.

Η ψυχοθεραπεύτρια Ελοΐζ Σίνερ δήλωσε από την πλευρά της ότι το άγχος για τις κλήσεις προέρχεται από «μια συσχέτιση με κάτι κακό – μια αίσθηση φόβου ή τρόμου».

Προτιμούν άλλες μορφές επικοινωνίας

Αυτό, πάντως, δεν σημαίνει ότι οι νέοι δεν επικοινωνούν με τους φίλους τους – οι ομαδικές συνομιλίες είναι ενεργές όλη την ημέρα, με ένα μίγμα από γραπτά ή ηχητικά μηνύματα και φωτογραφίες ή εικονίδια.

Πολλές από τις συνομιλίες πραγματοποιούνται πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου είναι εύκολο να στέλνει κανείς εικόνες.

Διχασμένοι για τα ηχητικά μηνύματα

Πάντως, αν και οι νέοι απορρίπτουν τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα ηχητικά μηνύματα φαίνεται να τους έχουν διχάσει.

Στην έρευνα του Uswitch, το 37% των ατόμων 18-34 ετών ανέφεραν ότι προτιμούν τα ηχητικά μηνύματα όταν επικοινωνούν. Συγκριτικά, μόνο το 1% των ατόμων ηλικίας 35 έως 54 ετών προτιμά τα φωνητικά μηνύματα από μια κλήση.

Τόσο τα γραπτά όσο και τα ηχητικά μηνύματα επιτρέπουν στους νέους να συμμετέχουν στις συνομιλίες με τον δικό τους ρυθμό, δίνοντας παράλληλα πιο μελετημένες απαντήσεις.

Η «φοβία για το τηλέφωνο» στη δουλειά

Όμως, σε ποιο βαθμό η φοβία για το τηλέφωνο αρχίζει να επηρεάζει την επαγγελματική ζωή;

Κατά τον 31χρονο δικηγόρο και δημιουργό περιεχομένου Χένρι Νέλσον Κέιζ, που μίλησε στο BBC, το άγχος που προκαλούν οι συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο, η πιθανή αμηχανία και η πίεση να απαντήσεις αμέσως, τον κάνουν να μισεί να μιλά στο τηλέφωνο.

Από την πλευρά της, η 27χρονη δικηγόρος Ντούντζα Ρέλιτς ανέφερε ότι αποφεύγει τις κλήσεις στον χώρο εργασίας επειδή μπορεί να είναι χρονοβόρες και να την αποσπούν από τα καθήκοντά της. Η ψυχοθεραπεύτρια Ελοΐζ Σίνερ περιέγραψε αυτό το συναίσθημα ως «αυτό θα μπορούσε να είχε γίνει με ένα  email».