Στην εκτίμηση ότι το ναυάγιο του σκάφους του Μαικ Λιντς ήταν αποτέλεσμα μίας σειράς από «αχαρακτήριστα, κα παράλογα σφάλματα» που έγιναν από το πλήρωμα -αποκλείοντας εκ νέου κατασκευαστικά ελαττώματα- προχώρησε ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, CEO της μητρικής που ελέγχει την κατασκευάστρια εταιρία του Bayesian.
Την ίδια στιγμή, οι ιταλικές εισαγγελικές αρχές μελετούν το ενδεχόμενο να ασκήσουν διώξεις για πολλαπλές ανθρωποκτονίες, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos.
Η ανέλκυση του Bayesian, που βρίσκεται πεσμένο στην δεξιά του πλευρά ανέπαφο στον βυθό, μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα ώστε να διαπιστωθεί τι συνέβη, αλλά η επιχείρηση θα είναι πολύπλοκη και δαπανηρή.
Ο Νικ Σλόουν, ο νοτιοαφρικανός μηχανικός που ηγήθηκε της επιχείρησης ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που ναυάγησε το 2012, δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η επιχείρηση μπορεί να κοστίσει μέχρι και 15 εκατομμύρια ευρώ.
Σε οκτώ εβδομάδες η ανέλκυση
Δήλωσε στην La Repubblica ότι η ανέλκυση του γιοτ θα χρειασθεί έξι έως οκτώ εβδομάδες, μαζί με τις προπαρασκευαστικές εργασίες, και θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στα μέσα του Οκτωβρίου, χωρίς να εξηγήσει τους λόγους.
Η ανέλκυση του γιοτ πρέπει να γίνει «πολύ, πολύ αργά» και μπορεί να διαρκέσει μερικές μέρες, είπε.
Σημειώνεται ότι οι δύτες εντόπισαν το σώμα του τελευταίου αγνοούμενου του ναυαγίου του σούπερ γιοτ Bayesian ανοικτά των ακτών της Σικελίας, ανακοίνωσε η ιταλική ακτοφυλακή.
Πρόκειται για την κόρη του βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, την Χάνα. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ότι πρόκειται για την κόρη του Μάικ Λιντς, εκείνη ήταν το τελευταίο αγνοούμενο άτομο του ναυαγίου. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos, βρέθηκε στο εσωτερικό του γιοτ.
Το υπό βρετανική σημαία ιστιοφόρο γιοτ Bayesian, μήκους 56 μέτρων, που μετέφερε 22 επιβάτες και πλήρωμα, είχε αγκυροβολήσει ανοικτά του λιμανιού του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο, όταν ανατράπηκε και βυθίστηκε εν μέσω σφοδρής καταιγίδας τα χαράματα της Δευτέρας.
Σε βάθος 50 μέτρων το «αβύθιστο» σκάφος…
Τα ναυάγιο βρίσκεται στον βυθό σε βάθος πενήντα μέτρων. Η ιταλική πυροσβεστική υπηρεσία ανακοίνωσε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας ήταν μακρές και δύσκολες. Σε αυτές συμμετείχαν περισσότερα από 400 άτομα, ανάμεσά τους και 28 ειδικευμένοι δύτες.
Τα πτώματα των πέντε άλλων επιβατών ανασύρθηκαν την Τετάρτη και χθες, Πέμπτη, από το εσωτερικό του γιοτ. Το πτώμα του μέλους του πληρώματος, του σεφ που εργαζόταν στο γιοτ, του Ρεκάλντο Τόμας, βρέθηκε στην θάλασσα κοντά στον τόπο του ναυαγίου.
Η επίσημη αναγνώριση των νεκρών και οι νεκροψίες θα ξεκινήσουν μετά την μεταφορά και του τελευταίου θύματος στο νοσοκομείο.
Δικαστική έρευνα διεξάγεται για την βύθιση του γιοτ, που έχει εκπλήξει τους ειδικούς που θεωρούν ότι ένα σκάφος σαν το Bayesian, κατασκευασμένο από την περίφημη ναυπηγική εταιρεία Perini, θα έπρεπε να έχει αντέξει την καταιγίδα. Μάλιστα ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, σε δηλώσεις του στη Daily Mail, επέμεινε ότι το κόστους 30 εκατ.σκάφος είναι «αβύθιστο».
Ο πλοίαρχος του γιοτ, ο Τζέιμς Κάτφιλντ, τα οκτώ μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες που επέζησαν ανακρίθηκαν, αλλά δεν έχουν κάνει δημόσιες δηλώσεις. Οι εισαγγελικές αρχές θα δώσουν συνέντευξη Τύπου αύριο.