Τα επιτελεία των υποψηφίων για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ έχουν στραφεί στο δημοφιλές Tik Tok, καθώς είναι αρκετά διαδεδομένο μεταξύ των νέων. Ορισμένοι μάλιστα νέοι άνθρωποι το χρησιμοποιούν για να ενημερώνονται για την πολιτική ή για να βλέπουν τις ειδήσεις, σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center.
Η συγκεκριμένη έρευνα, μελετά τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι μπορεί να χρησιμοποιούν το Tik Tok και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Οι νεότεροι χρήστες ξεχωρίζουν από τους μεγαλύτερους σε ηλικία σε αρκετά σημεία, αναφορικά με την χρήση του Tik Tok:
- Ενημέρωση για την πολιτική ή τα πολιτικά ζητήματα. Για το 48% των χρηστών του TikTok ηλικίας 18 έως 29 ετών, αυτός είναι είτε σημαντικός είτε δευτερεύων λόγος για τον οποίο βρίσκονται στην πλατφόρμα. Συγκριτικά, το 36% των χρηστών ηλικίας 30 έως 49 ετών και ακόμη μικρότερα ποσοστά των χρηστών μεγαλύτερης ηλικίας δηλώνουν το ίδιο:
- 22% των ατόμων 50 έως 64 ετών.
- 24% των 65 ετών και άνω
- Για ενημέρωση. Στην έρευνα, χρήστες του Tik Tok ερωτήθηκαν αν η λήψη ειδήσεων γενικά είναι ένας λόγος που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα – ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για πολιτικές ειδήσεις ή κάποιο άλλο θέμα. Περίπου οι μισοί από τους χρήστες κάτω από την ηλικία των 30 δήλωσαν ότι η λήψη ειδήσεων είναι είτε σημαντικός είτε δευτερεύων λόγος που χρησιμοποιούν το Tik Tok. Αυτό συγκρίνεται με το 41% των χρηστών του TikTok ηλικίας 30 έως 49 ετών που λένε ότι η λήψη ειδήσεων είναι ένας λόγος που το χρησιμοποιούν. Τα ποσοστά των χρηστών μεγαλύτερης ηλικίας που το λένε αυτό είναι ακόμη μικρότερα:
- 29% των ατόμων 50 έως 64 ετών.
- 23% των ατόμων 65 ετών και άνω
Το Tik Tok έχει εξελιχθεί σε «προορισμό» για ειδήσεις, κόντρα στις τάσεις που επικρατούν σε άλλους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης. Μια μελέτη του 2023 του Pew Research Center έδειξε ότι περισσότεροι Αμερικανοί- και ιδιαίτερα νέοι Αμερικανοί – λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από την πλατφόρμα σε σύγκριση με μερικά χρόνια πριν.
Τι βλέπουν και μοιράζονται οι άνθρωποι στο TikTok
- Προβολή πολιτικού περιεχομένου: Σχεδόν οι μισοί από όλους τους χρήστες του TikTok (45%) δηλώνουν ότι βλέπουν τουλάχιστον κάποιο περιεχόμενο σχετικά με την πολιτική ή πολιτικά ζητήματα στην πλατφόρμα. Αυτό περιλαμβάνει το 6% των χρηστών που λένε ότι το πολιτικό περιεχόμενο είναι όλο ή το μεγαλύτερο μέρος αυτού που βλέπουν. Οι μισοί χρήστες κάτω των 30 ετών δηλώνουν ότι βλέπουν τουλάχιστον κάποιο πολιτικό περιεχόμενο στο TikTok. Αυτό είναι υψηλότερο από το 39% των ατόμων 50 ετών και άνω που δηλώνουν το ίδιο. Ωστόσο, τα ποσοστά των χρηστών ηλικίας 18 έως 29 ετών και των χρηστών ηλικίας 30 έως 49 ετών που το λένε αυτό είναι στατιστικά παρόμοια.
- Κοινοποίηση πολιτικού περιεχομένου: Όπως και σε άλλες πλατφόρμες που έχουν μελετηθεί, στο TikTok πολύ μικρότερα ποσοστά δημοσιεύουν σχετικά με την πολιτική παρά βλέπουν πολιτικό περιεχόμενο. Περίπου ένας στους δέκα χρήστες ηλικίας 18 έως 29 ετών (7%), 30 έως 49 ετών (8%) και 50 έως 64 ετών (8%) δημοσιεύει εκεί τουλάχιστον κάποιο πολιτικό περιεχόμενο. Αυτό συγκρίνεται με μόλις 2% των χρηστών του TikTok 65 ετών και άνω.
Αλλά πολλοί χρήστες – το 63% – δεν δημοσιεύουν καθόλου.
Μόνο το 36% των χρηστών του TikTok δηλώνουν ότι δημοσιεύουν ή μοιράζονται ποτέ στην πλατφόρμα. Οι χρήστες ηλικίας 30 έως 49 ετών είναι πιο πιθανό να το πουν αυτό, σε ποσοστό 44%. Αυτό συγκρίνεται με το 37% των ατόμων 18 έως 29 ετών, το 26% των ατόμων 50 έως 64 ετών και το 15% των ατόμων 65 ετών και άνω.
- Προβολή περιεχομένου που σχετίζεται με ειδήσεις: Ανεξάρτητα από το αν οι χρήστες του TikTok λένε ότι η λήψη ειδήσεων είναι ένας λόγος που βρίσκονται εκεί, οι περισσότεροι βλέπουν αστεία και απόψεις σχετικά με ειδήσεις στην πλατφόρμα:
- Το 84% δηλώνει ότι βλέπει κατά καιρούς αστείες αναρτήσεις που αναφέρονται σε τρέχοντα γεγονότα στο TikTok
- Το 80% βλέπει συχνά ανθρώπους να εκφράζουν απόψεις σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα
- Το 57% βλέπει συνήθως ειδησεογραφικά άρθρα που δημοσιεύονται, αναδημοσιεύονται, συνδέονται ή δημιουργούν στιγμιότυπα οθόνης.
- Το 55% βλέπει συχνά πληροφορίες για ένα έκτακτο γεγονός την ώρα που συμβαίνει
- Οι χρήστες κάτω των 50 ετών έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους μεγαλύτερους χρήστες να δηλώσουν ότι βλέπουν τα παραπάνω.
Και οι χρήστες του TikTok κάτω των 30 ετών ξεχωρίζουν ακόμη περισσότερο στο να βλέπουν απόψεις για τρέχοντα γεγονότα και πληροφορίες για έκτακτες ειδήσεις. Είναι πιο πιθανό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα να δουν αυτά τα είδη περιεχομένου.
TikTok και δημοκρατία
Οι συζητήσεις γύρω από τον αντίκτυπο του TikTok στο πολιτικό περιβάλλον των Ηνωμένων Πολιτειών -συμπεριλαμβανομένων και των νέων ψηφοφόρων ειδικά- βρίσκονται ευθέως στο εθνικό προσκήνιο. Πιστεύουν οι χρήστες του TikTok ότι η πλατφόρμα επηρεάζει τη δημοκρατία και πώς;
Συνολικά, οι χρήστες του TikTok έχουν περίπου διπλάσιες πιθανότητες να πιστεύουν ότι είναι ως επί το πλείστον καλό για την αμερικανική δημοκρατία από ότι όσοι πιστεύουν ότι είναι ως επί το πλείστον κακό (33% έναντι 17%). Αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών (49%) πιστεύει ότι δεν έχει καμία επίδραση στη δημοκρατία.
Ωστόσο, οι χρήστες του TikTok κάτω των 30 ετών είναι πιο θετικοί – το 45% αυτής της ομάδας λέει ότι είναι ως επί το πλείστον καλό για τη δημοκρατία. Το ποσοστό αυτό συγκρίνεται με:
- 30% των χρηστών ηλικίας 30 έως 49 ετών
- 23% των χρηστών 50 έως 64 ετών
- 15% των χρηστών 65 ετών και άνω
Ακόμη και μεταξύ των χρηστών κάτω των 30 ετών, το 39% δηλώνει ότι η πλατφόρμα δεν έχει καμία επίδραση στη δημοκρατία. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 66% μεταξύ των χρηστών 65 ετών και άνω.