Skip to main content

Βραζιλία: Εξετάζουν τη συσσώρευση πάγου ως πιθανή αιτία της συντριβής του αεροσκάφους

EPA/Isaac Fontana

Οι ειδικοί θεωρούν πάντως ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για συμπεράσματα

Το βίντεο που κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη από χθες και δείχνει το αεροσκάφος ATR-72 να περιστρέφεται εκτός ελέγχου και τελικά να πέφτει μέσα σε κατοικημένη περιοχή, δημιουργεί ήδη τις πρώτες εικασίες για τα αίτια του δυστυχήματος.

Κάτοικος της περιοχής (Daniel de Lima) είπε ότι άκουσε έναν δυνατό θόρυβο προτου δει το αεροπλάνο να βρίσκεται σε περιδίνηση.

«Περιστρεφόταν, αλλά δεν προχωρούσε», είπε στο Reuters. «Λίγο μετά έπεσε και εξερράγη».

Αξιωματούχοι της πόλης Βαλίνος δήλωσαν ότι ένα σπίτι στο συγκρότημα της τοπικής συγκυριαρχίας υπέστη ζημιές μετά τη συντριβή του αεροπλάνου στην πίσω αυλή του. Κανείς από τους κατοίκους δεν τραυματίστηκε.

«Πιστεύω ότι ο πιλότος μάλλον προσπάθησε να αποφύγει μια κοντινή γειτονιά, η οποία είναι πυκνοκατοικημένη», είπε ο ντε Λίμα.

Η ασυνήθιστη κυκλική κίνηση του αεροπλάνου προτού συντριβεί στο έδαφος προκαλεί ευρεία ερωτημάτων μεταξύ των ειδικών της αεροπορίας.

Κάποιοι, όπως μεταδίδει το Reuters, εικάζουν ότι στο αεροπλάνο είχε συσσωρευτεί πάγος ή ότι παρουσίασε βλάβη στον κινητήρα. Ερευνητές λένε πάντως ότι είναι ήταν πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί η αιτία της συντριβής.

Εντοπίστηκε το μαύρο κουτί

Το αεροσκάφος ήταν τύπου ATR72-500. Η κατασκευάστριά του, θυγατρική της Airbus και της ιταλικής Leonardo, τόνισε σε ανακοίνωσή της ότι ειδικοί της θα υποστηρίξουν «την έρευνα που διενεργείται». Το λεγόμενο μαύρο κουτί εντοπίστηκε κι αναμένεται να αναλυθεί.

Η χωροφυλακή ανακοίνωσε ότι η πυρκαγιά εξαιτίας της συντριβής του αεροσκάφους τέθηκε υπό έλεγχο. Μονάδες της πυροσβεστικής, της πολιτικής προστασίας και της πολεμικής αεροπορίας αναπτύχθηκαν επιτόπου.

Η Voepass διευκρίνισε πως «δεν έχει ακόμη επιβεβαιωμένες πληροφορίες για τις περιστάσεις του δυστυχήματος». Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας, το αεροσκάφος συμμορφωνόταν προς όλους τους ισχύοντες κανονισμούς. Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους αυτού, που κατασκευάστηκε στη Γαλλία, έγινε τον Απρίλιο του 2010, σύμφωνα με καταχώριση στον εξειδικευμένο ιστότοπο planespotters.net.

Σύμφωνα με δεδομένα της CENIPA, χωρίς να υπολογίζεται το χθεσινό δυστύχημα, από την αρχή της χρονιάς στη Βραζιλία είχαν καταγραφεί 108 αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα με συνολικά 49 νεκρούς. Τα τελευταία δέκα χρόνια, χάθηκαν 746 ανθρώπινες ζωές σε 1.665 ατυχήματα και δυστυχήματα στη λατινοαμερικάνικη χώρα γιγαντιαίων διαστάσεων.

Το 2007, Airbus A320 του βραζιλιάνικου αερομεταφορέα TAM βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σαν Πάουλου κι έπεσε πάνω σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 187 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και άλλοι 12 άνθρωποι στο έδαφος.

Δυο χρόνια αργότερα, Airbus A330-230 της Air France, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το Ρίο ντε Ζανέιρο προς το Παρίσι, εξαφανίστηκε πάνω από τον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, σε περιοχή όπου ήταν γνωστό πως καταγράφονται αναταράξεις.