Η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, η IndiGo, δοκιμάζει πειραματικά μια λειτουργία κράτησης που θα επιτρέπει στις γυναίκες να αποφεύγουν την κράτηση θέσης δίπλα σε άνδρες στις πτήσεις.
Πώς λειτουργεί
Η λειτουργία, η πρώτη του είδους της για αεροπορική εταιρεία, λειτουργεί εμφανίζοντας στις γυναίκες ταξιδιώτες μια ροζ θέση στη σελίδα επιλογής θέσης, εάν αυτή θα καταληφθεί από γυναίκα επιβάτη, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC Travel.
Οι άνδρες ταξιδιώτες, ωστόσο, δεν θα βλέπουν αυτή την πληροφορία, δήλωσε η εταιρεία.
Οι ταξιδιώτες της IndiGo πρέπει να προσδιορίζουν το φύλο τους κατά την αγορά εισιτηρίων, γεγονός που επιτρέπει στην αεροπορική εταιρεία να ελέγχει την πρόσβαση σε αυτές τις λεπτομέρειες.
Ο αερομεταφορέας άρχισε να αναπτύσσει την υπηρεσία τον Μάιο σε πιλοτική βάση και είναι διαθέσιμη σε όλες τις πτήσεις, δήλωσε η εταιρεία.
Η νέα λειτουργία έχει λάβει «θετικές μεμονωμένες αντιδράσεις» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo σε εκπομπή του CNBC την περασμένη εβδομάδα. «Η τεχνολογία επιτρέπει πλέον ορισμένα πράγματα που δεν ήταν δυνατά στο παρελθόν. Φέραμε (σ.σ. την πρωτοβουλία) ως δοκιμή. Οι πελάτες μας ανταποκρίθηκαν θετικά», δήλωσε ο CEO Pieter Elbers.
Γιατί οι γυναίκες θέλουν να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε άνδρες;
Ένας εκπρόσωπος της IndiGo δήλωσε στο CNBC Travel ότι η νέα λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να κάνει τις πτήσεις «πιο άνετες για τις γυναίκες επιβάτες μας».
Πολλοί χρήστες στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης X και Reddit επιδοκίμασαν τη νέα πρωτοβουλία της IndiGo, με ορισμένες να σχολιάζουν ότι είναι «τόσο καλά νέα» μετά από άσχημες εμπειρίες που είχαν όταν ταξίδευαν μόνες τους και ότι «χαίρονται που είναι διαθέσιμο», επικαλούμενες περιστατικά παρενόχλησης.
Άλλοι παραπονέθηκαν ότι οι άνδρες επιβάτες κάθονται μερικές φορές με τα πόδια τους ανοιχτά, κάνοντας τις γυναίκες συνεπιβάτιδες να αισθάνονται άβολα.
Ωστόσο, ορισμένα σχόλια χαρακτήρισαν τη δυνατότητα κράτησης ως διάκριση.
Ο εκπρόσωπος της IndiGo δήλωσε ότι το χαρακτηριστικό κράτησης βασίζεται σε έρευνα αγοράς και ευθυγραμμίζεται «με το πνεύμα μας #GirlPower». Αλλά δεν απάντησε άμεσα στις ερωτήσεις του CNBC σχετικά με το αν η υπηρεσία εισήχθη εξαιτίας των αναφορών για πρόσφατα περιστατικά κατά τη διάρκεια της πτήσης που αφορούσαν άνδρες.
Πηγή: CNBC