Ισραηλινοί αγοραστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν έλλειψη δημοφιλών μοντέλων αυτοκινήτων, καθώς η Τουρκία «μποϊκοτάρει» τις εξαγωγές προς το Ισραήλ.
Toyota Corolla… «γιοκ»
Όπως αναφέρουν ισραηλινά ΜΜΕ, μοντέλα όπως η Toyota Corolla, που παράγεται στην Τουρκία, δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα μετά την απαγόρευση από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν όλων των εξαγωγών προς το Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που κατασκευάζονται από παγκόσμιες εταιρείες σε τουρκικά εργοστάσια.
Η Τουρκία ήταν ένας από τους σημαντικότερους προμηθευτές οχημάτων του Ισραήλ και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας εκτός της Άπω Ανατολής.
«Μπλόκο» και μετά τον πόλεμο
Το μποϊκοτάζ αναμένεται να επεκταθεί και μετά τον πόλεμο, με τους εισαγωγείς να προβλέπουν ότι τα τουρκικής κατασκευής αυτοκίνητα δεν θα επιστρέψουν στην ισραηλινή αγορά για χρόνια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από την παραγωγή οχημάτων στην Τουρκία λόγω των γενναιόδωρων επιδοτήσεων, της στρατηγικής της θέσης μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και του χαμηλότερου κόστους παραγωγής παρά την εγγύτητά της στην Ευρώπη.
Ωστόσο, δεν σχεδιάζουν να πιέσουν τον Ερντογάν να επαναλάβει τις εξαγωγές προς το Ισραήλ.
Στροφή σε εναλλακτικές λύσεις
Ως αποτέλεσμα, οι εισαγωγείς και οι έμποροι θα πρέπει να διερευνήσουν εναλλακτικές αγορές σε χώρες που δεν έχουν προηγουμένως εξάγει αυτοκίνητα στο Ισραήλ.
Αυτή η στροφή θα συνεπάγεται πρόσθετο κόστος για την ενσωμάτωση των νομικών απαιτήσεων του Ισραήλ στις γραμμές παραγωγής και υψηλότερα έξοδα μεταφοράς, δεδομένου ότι το θαλάσσιο ταξίδι από την Τουρκία είναι μόνο τέσσερις ημέρες.
Ορισμένοι έμποροι αυτοκινήτων μπορεί να προσπαθήσουν να παρακάμψουν το μποϊκοτάζ αγοράζοντας αυτοκίνητα τουρκικής κατασκευής μέσω μεσαζόντων, αλλά αυτό θα αυξήσει επίσης το κόστος.
Θα βρει έδαφος…. η Κίνα
Κατά συνέπεια, τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι πιθανό να καταλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο της ισραηλινής αγοράς, καθώς οι εισαγωγείς προσπαθούν να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους.
Ωστόσο, ενδέχεται να προκύψουν προκλήσεις στο μέλλον, καθώς οι κινέζοι κατασκευαστές σχεδιάζουν να παράγουν οχήματα στην Τουρκία για την ευρωπαϊκή αγορά και να περιορίσουν την παραγωγή στην Κίνα για εγχώρια χρήση.