Δύο ημέρες πριν από την προσέλευση των ψηφοφόρων στις κάλπες, πολλά από τα κόμματα της Βόρειας Ιρλανδίας έχουν αυξήσει τις δαπάνες τους για διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ας δούμε τι δαπάνησαν τα πέντε μεγαλύτερα κόμματα της Βόρειας Ιρλανδίας από τους λογαριασμούς των κομμάτων στη Meta (Facebook και Instagram) την εβδομάδα 23 Ιουνίου – 29 Ιουνίου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ίδιας της πλατφόρμας.
Η Meta δημοσιεύει τα στοιχεία των δαπανών στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων της και παρακολουθεί διαφημίσεις σχετικά με κοινωνικά θέματα, πολιτική και εκλογές.
Πόσα ξόδεψαν στη Meta;
- Sinn Féin Ireland 14.316 ευρώ – Ενώ ο λογαριασμός του Sinn Féin Ireland καλύπτει το εκλογικό σώμα της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, η Meta σημειώνει ότι ο λογαριασμός ξόδεψε 11.311 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.
- Κόμμα Συμμαχίας της Βόρειας Ιρλανδίας 6.091 λίρες Αγγλίας
- Δημοκρατικό Ενωτικό Κόμμα (DUP) 3.155 λίρες Αγγλίας
- Σοσιαλδημοκρατικό και Εργατικό Κόμμα (SDLP) 0 λίρες στο λογαριασμό του κόμματός του- για το λογαριασμό “Colum Eastwood” οι δαπάνες είναι 1.405 λίρες.
- Ulster Unionist Party (UUP) 2,752 λίρες
H Meta σημειώνει σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις της: «Οι διαφημίσεις για κοινωνικά θέματα, εκλογές ή πολιτική πρέπει να περιλαμβάνουν μια δήλωση αποποίησης ευθυνών για να εξακριβωθεί ποιος έχει πληρώσει για τη διαφήμιση. Οι δηλώσεις αποποίησης ευθύνης παραμένουν καταγεγραμμένες μαζί με τις διαφημίσεις για επτά χρόνια στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων της Meta. Απαιτούμε από τους διαφημιζόμενους να επαληθεύουν την πηγή χρηματοδότησης για κάθε διαφήμιση σχετικά με κοινωνικά θέματα, εκλογές ή πολιτική. Ένας διαφημιζόμενος μπορεί να δηλώσει πολλαπλές πηγές χρηματοδότησης».
Πώς λειτουργεί;
Οι πολιτικοί ή τα πολιτικά κόμματα είναι γνωστοί ως «διαφημιστές» όταν αναρτούν βίντεο, γραφικά ή αναρτήσεις τέτοιας φύσης για την προεκλογική τους εκστρατεία στο διαδίκτυο.
Μπορούν να επιλέξουν τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των ανθρώπων που θέλουν να βλέπουν τις διαφημίσεις τους.
Ο Andrew Chadwick, καθηγητής Πολιτικής Επικοινωνίας και διευθυντής του Online Civic Culture Centre στο Πανεπιστήμιο Loughborough, δήλωσε στο BBC News NI ότι αυτές τις τελευταίες ημέρες θα δούμε μια «σημαντική αύξηση» της διαδικτυακής διαφήμισης για να προσεγγίσουμε αυτούς τους «αναποφάσιστους ψηφοφόρους».
«Αυτό που μάθαμε από τις προηγούμενες εκλογές και το δημοψήφισμα για το Brexit είναι ότι αυτή είναι η περίοδος κατά την οποία παρατηρείται σημαντική αύξηση της διαδικτυακής διαφήμισης», δήλωσε ο καθηγητής Chadwick.
«Φαίνεται ότι η διαφήμιση στη Meta αυξάνεται και αυτό σημαίνει ότι πολλές από τις διαφημίσεις που βγαίνουν τώρα, από ό,τι γνωρίζουμε για τους τρόπους με τους οποίους λειτουργούν τα κόμματα, [προσπαθούν] να προσεγγίσουν τους αναποφάσιστους αμφιταλαντευόμενους ψηφοφόρους, οι οποίοι δεν έχουν αποφασίσει πλήρως και σκέφτονται τις εκλογές αρκετά προσεκτικά.
Αρκετοί άνθρωποι αποφασίζουν για το πού θα ψηφίσουν την τελευταία εβδομάδα της προεκλογικής εκστρατείας. Έτσι, αυτού του είδους τους ανθρώπους προσπαθούν να προσεγγίσουν τα κόμματα με την πληρωμένη διαφήμιση στο Meta». «Νομίζω ότι οι άνθρωποι που δεν πρόκειται να ψηφίσουν, τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να τους αλλάξει γνώμη. Έχουν ήδη αποφασίσει ότι δεν πρόκειται να ψηφίσουν».
Πηγή: BBC