Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αγχώνουν τους εργαζόμενους και οι νεότεροι στο γραφείο αισθάνονται τη μεγαλύτερη πίεση.
Η πλειονότητα των ανθρώπων δηλώνει ότι ο όγκος των εργασιακών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λαμβάνει κάθε μέρα είναι αγχωτικός, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Babbel, της πλατφόρμας εκμάθησης γλωσσών, σε 2.000 εργαζόμενους σε γραφεία στις ΗΠΑ. Αλλά οι εργαζόμενοι της γενιάς Z ηλικίας 18 έως 24 ετών είναι οι πιο πιθανό να αφήσουν αυτά τα μηνύματα να συσσωρευτούν.
Περισσότερο από το ένα τρίτο, το 36%, των εργαζομένων της Gen Z δηλώνουν ότι έχουν πάνω από 1.000 αδιάβαστα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα εισερχόμενά τους, σε σύγκριση με το 18% των εργαζομένων γραφείου συνολικά.
Είναι επίσης πιο πιθανό από άλλες ηλικιακές ομάδες να πουν ότι έχουν στείλει ένα email για το οποίο μετανιώνουν, με 1 στους 5 επαγγελματίες της Gen Z να δηλώνει ότι “πολύ συχνά” μετανιώνει για τα email που στέλνει.
“Από τα ευρήματά μας, η Gen Z φαίνεται να παλεύει περισσότερο με το άγχος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τη συσσώρευση μιας τεράστιας ποσότητας αδιάβαστων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων”, λέει ο Esteban Touma, ειδικός γλωσσολογίας και πολιτισμού στο Babbel.
“Οι επικοινωνιακές προτιμήσεις της γενιάς Z επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από την επικράτηση των πλατφορμών άμεσων μηνυμάτων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης“, λέει. Πλατφόρμες όπως το Snapchat και το Instagram, για παράδειγμα, δίνουν προτεραιότητα στην άμεση επικοινωνία, την ανεπίσημη επικοινωνία και τις οπτικές ενδείξεις.
Από την άλλη πλευρά, “η δομημένη και επίσημη φύση της επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να φαίνεται άγνωστη και πιο περίπλοκη σε πολλούς [Gen Zers]”, λέει ο Touma.
Οι διαφορές στο στυλ επικοινωνίας μπορεί να τροφοδοτήσουν την εξουθένωση
Αυτές οι αναντίστοιχες προσδοκίες και εμπειρίες με τα στυλ επικοινωνίας, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε μέσω άμεσων μηνυμάτων, είτε ζωντανά, μπορεί να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη δέσμευση των εργαζομένων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να τροφοδοτήσει την εξουθένωση.
Η Keely Antonio, 25 ετών, λέει ότι οι προκλήσεις επικοινωνίας συνέβαλαν στο αίσθημα εξουθένωσης που ένιωθε στην πρώτη της εταιρική δουλειά. Άρχισε να εργάζεται με μερική απασχόληση για μια εταιρεία λιανικής πώλησης το τελευταίο έτος του κολεγίου της και γρήγορα ανέλαβε μεγάλες συναντήσεις με πελάτες και στόχους πωλήσεων. Ο ρόλος φαινόταν καλός στα χαρτιά, αλλά “ένιωθα ότι δεν είχα τα εργαλεία για να διαχειριστώ το άγχος”, λέει στο CNBC Make It, ειδικά καθώς πλησίαζε η αποφοίτησή της το 2020.
Ένας ένοχος; “Δεν αισθανόμουν ότι υπήρχε μια βελτιωμένη μέθοδος επικοινωνίας σε αυτόν τον οργανισμό”, λέει. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου φαίνονταν ξεπερασμένα και πολύ δύσχρηστα για να παρέχουν ανατροφοδότηση και υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο, ενώ άλλες μορφές επικοινωνίας έλειπαν.
Ο Touma προειδοποιεί ότι μια εργασιακή κουλτούρα που δίνει υπερβολική έμφαση στην αμεσότητα δεν αποτελεί επίσης σπουδαία λύση. Η προσδοκία να απαντά κανείς γρήγορα σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλα μηνύματα “μπορεί να θολώσει τα όρια μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής”, λέει. “Αυτή η συνεχής συνδεσιμότητα μπορεί να συμβάλει σε αυξημένα επίπεδα άγχους και στην αίσθηση ότι είστε συνεχώς δεμένοι με τις εργασιακές υποχρεώσεις”.
Οι νέοι εργαζόμενοι δυσκολεύονται περισσότερο να θέσουν όρια
Είναι ζωτικής σημασίας για τους ηγέτες στο χώρο εργασίας να θέτουν, να επικοινωνούν και να διαμορφώνουν προσδοκίες σχετικά με τους χρόνους απόκρισης για τα μηνύματα και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ειδικά για τους νεότερους εργαζόμενους που είναι νέοι στο χώρο εργασίας, λέει ο Touma: “Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές που μπορεί να έχουν αναπτύξει στρατηγικές για τον διαχωρισμό της εργασίας και της προσωπικής επικοινωνίας, η Gen Z μπορεί να δυσκολεύεται να θέσει όρια”.
Όσον αφορά τον καθορισμό καλύτερων ορίων γύρω από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της εργασίας, ο Touma συνιστά να απαντάτε σε επείγοντα μηνύματα μέσα σε μία ή δύο ώρες. Για πράγματα που δεν είναι χρονικά ευαίσθητα, η απάντηση εντός 24 ωρών “θεωρείται ευγενική και επαγγελματική”.
Πηγή: CNBC Make It