Την απόφασή του να αναστείλει τις έρευνες διάσωσης στη Βαλτιμόρη ανακοίνωσε το Λιμενικό Σώμα, αφού οι 6 άνθρωποι που ήταν πάνω στη γέφυρα Key Bridge, όταν χτυπήθηκε από το πλοίο Dali και κατέρρευσε, θεωρούνται πια νεκροί. Πλέον αρχίζει η προσπάθεια ανάκτησης των σορών τους.
Οι αξιωματούχοι ανακοίνωσαν ότι το πλοίο έμεινε χωρίς ρεύμα και εξέδωσε κλήση κινδύνου (mayday) λίγες στιγμές πριν από τη συντριβή. Το mayday κινητοποίησε τις αρχές που διέκοψαν την κυκλοφορία στη γέφυρα με αποτέλεσμα να σωθούν πολλές ζωές.
Σκάφη και ελικόπτερα πήραν μέρος στην τεράστια προσπάθεια έρευνας και διάσωσης για την αναζήτηση των συνολικά 8 αγνοουμένων. Τελικά μόνο 2 ανασύρθηκαν από το νερό. Ο ένας εξ αυτών νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση και ο άλλος είναι καλά στην υγεία του.
Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι οι υπόλοιποι αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί με βάση τη θερμοκρασία των υδάτων, στα οποία είχαν πέσει και το χρονικό διάστημα που ήταν κάτω από το νερό.
Ήταν όλοι τους εργάτες, μέρος ενός συνεργείου κατασκευής που επισκεύαζε λακκούβες τη στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας.
Το χρονικό του τραγικού δυστυχήματος
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali, με σημαία Σιγκαπούρης, ξεκίνησε από τον θαλάσσιο τερματικό σταθμό Seagirt της Βαλτιμόρης γύρω στις 00:24 τοπική ώρα (04:24 GMT) στις 26 Μαρτίου. Έχασε την πρόωση και προσέκρουσε. Γιατί συνέβη αυτό παραμένει αδιευκρίνιστο.
Η ταχύτητά του αυξανόταν σταθερά και διατήρησε μια ευθεία διαδρομή νοτιοανατολικά κατά μήκος του ποταμού Patapsco.
Στη συνέχεια, στη 01:25 τα δεδομένα MarineTraffic δείχνουν ότι το πλοίο ξαφνικά εκτράπηκε από την ευθεία πορεία του και άρχισε να επιβραδύνει.
Εκείνη τη στιγμή το βίντεο δείχνει ότι όλα τα φώτα στο εξωτερικό του πλοίου έσβησαν ξαφνικά και άρχισε να βγαίνει καπνός.
Στη συνέχεια, το Dali χτύπησε πυλώνα στήριξης της γέφυρας στις 01:28, προκαλώντας την κατάρρευση. Το ίδιο παρέμεινε σφηνωμένο στα συντρίμμια της γέφυρας. Όλα τα μέλη του πληρώματος είναι σώα. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Γιατί η γέφυρα κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος
Από τη στιγμή που το πλοίο, το οποίο μετέφερε 3.000 κοντέινερ, προσέκρουσε πάνω στον πυλώνα της γέφυρας, η κατάρρευση ήταν θέμα δευτερολέπτων. Ειδικοί αναφέρουν ότι ενώ δεν ήταν εγγενώς επισφαλής η δομή της γέφυρας, ήταν επιρρεπής σε κατάρρευση εάν τα στηρίγματα της δέχονταν κάποιο ισχυρό πλήγμα.
Ο Τζούλιαν Κάρτερ, μέλος του Ινστιτούτου Πολιτικών Μηχανικών στη Βρετανία είπε στη MailOnline ότι το να χτυπήσει κανείς τον πυλώνα στήριξης θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα με ένα χάρτινο πύργο που καταρρέει. «Όταν αφαιρεθεί ένα από τα στηρίγματα θα υπάρξει μια καταστροφική συνέπεια επειδή όλα αυτά τα μέρη που συνδέονται μεταξύ τους ξαφνικά υπερφορτώνονται», εξήγησε.