Ένας πρώην υπάλληλος της Boeing, γνωστός για τις ανησυχίες που είχε εκφράσει για τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας, βρέθηκε νεκρός στις ΗΠΑ.
Ο Τζον Μπάρνετ είχε εργαστεί στην Boeing για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 και υπήρξε πληροφοριοδότης των αρχών. Σύμφωνα με το BBC λίγες ημέρες πριν από το θάνατό του, είχε καταθέσει στο πλαίσιο μήνυσης πληροφοριοδοτών εναντίον της εταιρείας.
Σύμφωνα με τις αρχές ο 62χρονος πέθανε από «αυτοπροκαλούμενο» τραύμα στις 9 Μαρτίου και η αστυνομία διεξάγει έρευνα.
Ο Μπάρνετ από το 2010, εργάστηκε ως διευθυντής ποιότητας στο εργοστάσιο του North Charleston, συμμετέχοντας στην κατασκευή του 787 Dreamliner, αεροσκάφους τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται κυρίως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Το 2019, είπε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα χαμηλότερης ποιότητας των προτύπων σε αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Είπε επίσης ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Σωρεία προβλημάτων εντόπισε η FAA
«Δεκάδες» προβλήματα αποκάλυψαν οι έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του 737 Max της Boeing.
Οι έλεγχοι, υπενθυμίζεται, έγιναν μετά το αδιανόητο περιστατικό όπου αποκολλήθηκε πλαίσιο από το 737 ΜΑΧ της Alaska Airlines.
Σύμφωνα με τους New York Times, κατά τη διάρκεια των ελέγχων, υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές».
Εξωτερικός προμηθευτής της Boeing, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.
Νωρίτερα χθες, ο Aμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου.
Σε «κενά αέρος» η Boeing: Βρήκε και νέο πρόβλημα στα 737 Max
Παράλληλα ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία και η Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.
Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Boeing προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».
Η εταιρεία πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς φυσικά επιζώντες , στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019· αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.
Διαβάστε ακόμη
Τι τρέχει με τα Boeing 737 Max; Οι τραγωδίες, το νέο ατύχημα και τα σοβαρά ερωτήματα